torsdag 16 april 2009

Ruckade rutiner och massa tacopaj

Gry somnade kl23 igår!!! Helt omöjligt att söva henne innan dess. Var hemma hos Gulan o Linda, Iris låg o sov men hon var också hemma. Trodde Grynet skulle somna i bilen, men icke. Pigg som en mört lekte o flörtade hon med alla som var där. Cattis blev kvällens favvis, inte så konstigt iofs hon är ju så snäll. Närklockan var 21 började jga försöka få henne att somna, Gry alltså, inte Cattis. Det gjorde hon också, men när man skulle lägga ner henne så vaknade hon, tre-fyra gånger om. Till slut gav vi upp. Hon fick helt enkelt vara vaken. Tänkte att "Jaja, det blir ju en go sovmorgon imorn iaf." Trodde jag haha! När klockan var 06.17 var det en liten dam som ville bli hämtad ur sin säng. Hjälp tänkte jag hur ska jag överleva denna dag? Hur ska hon överleva denna dag? Gosade lite i sängen och till slut somnade hon faktiskt om. Skönt! Vi vaknade kl 10 och hela dagen blev förskjuten flera timmar. Mamma kom hit för vi skulle göra paj till Johan o Sussie. De ska ju ha dop på söndag uppe i Skövde och undrade om vi hade lust att göra pajerna. Så idag har vi gjort en ugnsplåt och två andra vanliga former med paj. Den ser så smarrig ut, men det ser nog inte så bra ut om det saknas en bit när vi kommer upp... eller?? Mitt i stressen med pajerna så kom pappa o skulle få lite lunch. Det blev mos och 2 sorters korv, den ena var en vanlig GOD wienerkorv från Malins mammas och pappas jobb JMs, den andra var en SUPERSMARRIG korv från min farbror Mats. Ni vet det där Årnäs som jag pratat om. Vill än en gång tipsa om dom! Mums!
Snart kommer Malin o ska leka med oss, hoppas jag. Ska se om hon vill följa med upp till Grys rum o vara lite smakråd åt mej när jag ritar upp giraffen. Jäkla tjöt om denna giraff, men den är ju fortfarande inte gjord. I helgen blir det tjejfest för Linda , det blir najs med kallbadhus o sen lite partaj! Måste iofs vara fresh på sön, då är det junågra timmars bilfärd som gäller tidigt tidigt på morgonen...

2 kommentarer:

Sussi sa...

Lina, 23-06 är faktist jääättemånga timmar ;-)

Lina Gson sa...

Nej Sussi det är de inte alls!:D