tisdag 28 april 2009

I helgen

var jag mamma, Sussi, Viggo och Gry på Ge-Kås en sväng. Kalaset kostade (som tur var) inte lika mycket som jag trodde det skulle göra... Dessutom fick Gry åka brandbil vilket var väldigt kul. Vi behövde inte ens stoppa in pengar i maskinen, den va skoj ändå. Billig i drift min sessa! Hihi...




Eftersom det var så fint väder och jag ändå skulle vänta till Tobbe slutade jobbet så stannade vi inne i stan jag och Gry efter vi lämnat av mamma, Sussi och Viggson. Mamma ville ut i solen så vi stack ner till fästningen vi tre, stannade till vid torggrillen för att hämta med oss lite käk. Korv med mos i tunnbröd, inte lika gott som självaste Korv mé Mos men det funkade ändå. Skulle träffa vännen Jenny för att köpa present till Malin som fyllde år och skulle ha kalas på kvällen. Inköpen blev lyckade och lite senare gick jag ner till mamma som satt kvar nere vid fästningen. Han hade fått sällskap utab min far, Johan Sussi och Viggo hade varit ute och gått en runda och hade till slut också hamnat på bänken i solen. Mysigt hade vi med sovande barn och ett varmt skönt väder. När vi gick där ifrån skickade Tobbe passande nog ett meddelande om att han blivit färdig fortare än han trott och att han var redo för att åka hem. Tur det för klockan var 17.20 och vi skulle vara på kalas 18. Hade förvarnat födelsedagsbarnet om att vår ankomst skulle bli sen så det var ingen fara på taket. Fick med mej en trött Tobias och en (som vanligt) glad lite Gry på kalas, klockan hade hunnit bli 19 innan vi kom dit. Men alla var glada ändå och tro det eller ej men vi var inte sist!
Trevligt blev det och maten var god. Gry lekte med hundarna, väldigt fascinerad utav dom får jag säja, Daisy har ju så lång päls man kan dra i... Men tyvärr var det jobbardag på lördagen så det blev en tidig hemfärd.
Tack så mycket Malin, Stefan, Laila och resten utav familjen!

Inga kommentarer: