måndag 20 april 2009

Dop och magsjuka



Uscha och Hua. Att vakna upp på söndagen och vara trött är en sak, Tobbe vaknade upp med magsjuka. Magsjukan var inte jättetydlig, han behövde bara gå på toa väldigt mycket precis när vi vaknat och trodde att det var från gårdagen. Han beskrev det hela som "en jävla bakfylla". Ganska konstigt tyckte vi dock eftersom vi somnat så tidigt och inte druckt så mycket men ok. Vi hann inte med så mycket velande utan det var Skövde som gällde, även om jag erbjöd honom både en och två gånger att stanna hemma. Det föll på mej att köra då vi lovat att göra det. Bilen var full, Jens och Madelene var nog inte körbara och Tobbe (som egentligen skulle köra) mådde ju som sagt inte bra. Ju närmre Skövde vi kom desto mer ont i magen fick jag, men tänkte att det säkert var sympationt. Stressade in i Johan och Sussis lägenhet. Vi var jättesena!! Bytte om, slängde på lite smink och snabbt som attans satte Gry i vagnen. Jens hade redan stuckit då han skulle vara Gudfar. När kyrkoklockorna ringde var vi fortfarnade inte framme. Paniken spred sej. Vi ser porten precis när den stängs och skyndar in. Får en psalmbok i handen och gick med raska steg fram till tredje raden där Jens, mamma, pappa, farmor och mormor satt. Johan sneglade bakåt och log lite som att "Jag är inte förvånad att just ni är sena" ungefär. Vi är ALLTID sena. Tobbe fick lite panik till och från inne i kyrkan, men som tur var höll det bara på en timme. Dopet var väldigt lättsamt och enkelt, precis i min smak. Väl hemma hos JoS igen kände jag att det som jag trott var sympationt troligtvis inte var det. Mådde sämre och sämre. När Gry somnade gick jag och Tobbe och la oss i sängen också. Vi behövde verkligen det. Gry vaknade, jag gick yrvaket upp och lämnade över henne till mamma, gick sedan och la mej igen. Där låg jag o Bobbe tills vi skulle åka hem. Fick då dragit oss upp och när alla stog i hallen och skulle säja hej då kände jag att något var tvunget att komma upp. Rusade in på toa. Ska nog inte berätta så mycket om vad som hände där, ni förstår nog. Jens och Madelene körde halva vägen var hem. Själv sov jag hela tiden nästan. Gry däremot var vaken nästan hela vägen så Tobbe fick inte så mycket sömn. Vi kom hem, Gry fick mat och somnade, vi gick då också och la oss. Vaknade upp men mådde fortfarande inte bra. Tobbe hade superont i magen och jag mådde illa. Gry var pigg som vanligt. Berit kom vid stax innan 10 och hämtade upp lillan. Benke är också sjuk så hon tänkte att det inte spelar någon roll om hon är hemma hos sin karl eller om hon leker med lilla Gry som har sjuka föräldrar. Under dagen har vi mått bättre och bättre för att sedna hamna i några down då och då. I alla fall jag. Daniel var också sjuk, men Gry verkar ha klarat sej. Får hoppas att hon fortsätter med det. Förkyld har hon blivit, näsan rinner hela tiden och hon ville inte somna ikväll utan gnällde och skrek hela tiden. Får hoppas att hon inte gör det till en vana. Nu är det två trötta föräldrar som sitter och glor på en någon gamal film från 50-talet säkert. Varför kan man fråga, jag vet inte blir svaret... Helt i onödan...

RÄTTELSE!! Filmen var inte från 50-talet utan från 1963. En gammal klassiker sa Tobbe, Den stora flykten hette den visst...

Inga kommentarer: