tisdag 21 april 2009

Fullspäckad dag


Dagen började lugnt... Som vanligt. Sen ringde Emelie och frågade om vi ville komma och hälsa på dom. De var i Spannarp hos Anders föräldrar tills imorn. (De bor i Sthlm) Självklart sa jag. Problemet var att vi inte hade någon bil, så de fick komma hit istället. Efter en snabb vägbeskrivning hittade 08:an hit (hihi). Hon tog med sej sina underbara barn, Juni 4 år och Sebastian 3-4 mån. Han och Gy är ungefär lika stora redan. Eller han är stor, Gry är nog ganska liten tror jag. Juni gosade med Gry och ville gärna hålla fast, det ville inte Gry... De stannade en stund och åt mackor, sen skulle de hämta Juni och Sebastians kusin på dagis.

Jag och Gry började mysa lite och hon somnade. Malin och Jenny kom hit och vi kollade på gamla videofilmer som vi filmat för ungefär 3 år sen. Det var när vi umgicks med killarna med bilarna. Det fanns mycket streetrace och fester med på banden vill jag lova. Hittade äve en film från vår 100-års fest och en från trippen till Gotland. Vad jag har undrat vart dom var, Den första hade jag tom glömt att den fanns. Någonstans i högen finns ochså en film från Hultan, men vi hann inte leta så mycket för när Malins färg var färdig och ursköljd ur håret och Gry vaknat så skulle hon o Jenny sola och vi skulle iväg.

Vi sprang (nästan) bort till Munkagårdsskolan för vi skulle träffa Berit och hennes syster Birgitta samt Angelica Melvin och Birgittas barnbarn Isac och Frida. Fikade och myste med mackor och kakor med kaffe. Vi var en timme sena så jag fick fika själv. Till Grys stora lycka bjöds det på majskrokar till henne och Melvin. Det såg ut som om de tävlade om vem som skulle ta den sista. De gosade och bet lite på varandra. Sen gick vi vidare och kollade på djuren som var ute. Lite hönor och andra fåglar, en iller och massa kaniner. Gry var mest intresserad utav att kolla efter Melvin.

Kom hem och då kom min farbror och ville bli fin i håret, fick en falukorv från Årnäs (deras hemsida ska visst komma upp vilken dag som helst nu) och han kollade in huset. Han hade inte varit här sedan dagen innan vi flyttade in, det betyder att han inte sett huset med möbler, då är det ju inte samma sak ju.

På kvällen skulle vi egentligen haft lite grillning med mamma pappa Johan Sussi Jens och Madelene men det blev uppskjutet till på torsdag. Tobbe ville träffa Anders eftersom han skulle åka hem imorgon. Vi åkte till Sibbarp och det var världens släktkalas. Båda Anders systrar var där med sina barn och män, hans farmor och hans farbror samt en kusin. Där kom vi in och fick fika. Man är alltid lika välkommen dit. Anders pappa tyckte vi kunde komma och hälsa på även om Anders med familj inte var där. Vi sa att de gärna fick komma och hälsa på oss också. (Nu fick Anders också lite reklam haha)

När vi kom hem somnade Gry ganska fort, hon var ju redan halvt sovande sedan en timme tillbaka ungefär. Ville träffa Malin eftersom hon skulle åka färjan imorn, så jag åkte dit och myste lite med henne en tisdagkväll klockan 21-21.30. Behövde det tyckte jag själv. Sa till henne att akta sej för havet, alltså att hon skulle låta bli att ramla överbord. Hoppas hon lyder mitt råd.
Ha en trevlig resa Malin. Ses på fredag!

Ne nu ska jag gå och knoppa. Natti natti!!

Inga kommentarer: