måndag 20 april 2009

Fredag

Dagen började med en beslutsam Tobias. Listerna skulle nu bli färdiga!! Jag ville också dra mitt strå och började på att skissa upp den där nedrans giraffen. Blev faktiskt helnöjd. Började långt om länge fylla i mellan alla blyertsstreck, hann färdigt med huvudet och lite av halsen innan lillan vaknade. Attans! Men lika bra det för jag märkte hur irritationen hos min kära sambo började växa, antagligen inte helt lätt att mäta rätt och få det snyggt i hörnen o grejer. Därför gick jag och Gry ut i det fina fina vädret. Först gick vi till gungorna för att testa lite och jisses va kul det va! Satt o pratade med en granne en liten stund. Sen tog vi en svängom om Magi-Mode. Alla pratar ju om det så jag var tvungen att kolla. Hittade en superfin klänning. Tyvärr låg den lite väl över min budget. Den budget jag egentligen inte ens har haha! Visste att kusin Melvin var hos farmor så vi rullade dit en sväng också. Malin kom efter en stund och vi gick hem för att hämta bilen och styrde kosan ner mot Galtabäck och hämtade däck. Familjen Carlsson hade antagligen slitit ut ett par. Pappa kom hem och ville bli fin i håret. Sen gick vi hem till Tobbes föräldrar, igen, och grillade. Mycket mysigt. Alla barnen var med, och alla två kusinerna. Det blev sent, kom nog i säng vid 4 tror jag. Lite väl sent kanske....




1 kommentar:

Lina sa...

Gud vad hemskt med magsjuka, allihopa eller bara du? Kunde du gå på dopet? Nej jag hörde ryktas om att den hade öppnat i Tvååker... får åka dit nästa söndag. Den är säkert kanon nu inför sommaren. Säkert massa kul grejjer som plockas fram.

Kram på er och hoppas ni mår bättre nu!