torsdag 9 april 2009

Frisk luft och kräftor

Tobbe bankar, dånar och sågar där uppe. Golvet ska bli färdigt i påsk och helst ska Grys rum bli helt klart också. Dumt, vi har ingen gardinstång så dom gardinerna jag ska sy (mamma ska sy) kan vi inte hänga upp än. Ge-Kås here I come!! Nja kanske inte... Får nog vänta på barnbidraget/lönen/mammapengen innan jag kommer dit eftersom det brukar slinka ner både det ena och det andra i vagnen när man är där. Tobbe ser alltid lite uppgiven ut när jag kommer hem därifrån. Han får inte följa med mej (det går 15 min sen står han bara och pustar och frustar och undrar när vi ska åka hem) så han kan inte hindra mej från att köpa saker heller. Det onödiga åker iofs oftast ut innan man kommer till kassorna, men ibland får man med lite sånt också.
Any way så ska jag nog få målat den där jäkla giraffen idag, förhoppningsvis fåglarna och gräset också. Smålisterna får nog vänta iofs, men det är ju ingen fara.
Har tänkt att jag ska fixa till ett par ljuslyktor, som Linah har gjort, nu inför påsk. Ska hänga upp dom i träden när vi ska ha gäster o grejer... Väldigt mysigt. Man kan ju säja att vi har en hel del burkar att röra oss på iaf. Lite sämre med ståltråd. Får ringa svärmor och höra.
Jag, Malin, Gry och Martin var ute och gick innan i det härliga vädret. Välbehövligt för min stela kropp får jag väl tillägga. Efter att vi gått halva rundan var jag tvungen till att ta av mej både jacka och tröja. Längesen man gick i bara T-shirt och ändå vara varm. Gry somnade ganska fort, vi hann både gå färdigt rundan (som är på ca 1h), handla och så fick jag pulat lite i trädgården innan hon vaknade. Väldigt skönt var det. Nu sitter vi inne o slappar lite i soffan och kollar på Rädda Willy.
Igår började lillan ställa sej upp mot saker och ting på allvar. Gärna på knä fortfarande med ibland så ställer hon sej faktiskt på fötterna. Antagligen är det enklast att göra det i sängen, det gör ju inte lika ont att ramla där.
Ikväll kommer lite vänner hit och ska käka kräftor som blev över efter vår kräftskiva vi hade förra året. Kan man äta dom fortfarande? De räcker nog inte så man blir mätt ändå, vi ska grilla också nämligen. Myyys!! Grillat är nog det godaste som finns. Jag skulle kunna leva på grillad mat...endast!
Stackars min karl som står där uppe och sliter helt ensam...
Ingen som vill komma o hjälpa till?

Inga kommentarer: