lördag 27 december 2008

Nu är julen (äntligen) över!!

Jag o Tobe har diskuterat detta och kommit fram till att vi trivs bäst när det är sommar. Men jag och Angelica pratade om att denna julen känns lite mer speciell och spännande för oss eftersom det är första julen med barn. Och den blev verkligen så himla mysig. Gry var helt underbar hela hela dan. Vi gick först hem till Tobbes föräldrar för att käka julmiddag. Hon hann inte sova för det var så mycket att kolla på. Sen åkte vi hem till mamma o pappa i stan. Stackarn sov bara en kvart i stöten ungefär. Men hon höll sej vaken, utan att gnälla en enda gång, ända till klockan var tio. Sen somnade hon som en stock när alla julklappar var öppnade och allt prasselpapper var borta. Den natten sov vi hos mamma och pappa.
Gry sov hos mina föräldrar på juldagen också som sagt, fast ensam denna gången utan oss. Jag och Tobbe hade förfest här hemma i vår lilla stuga som egentligen är ett gigantiskt hus (det känns så när man städar ibland iaf). Skitkul hade vi båda två, men halv ett-ett på socitén kändes det som att det var nog. Jag blev trött som ett ägg bara sådär o Tobbe med. Så vi åkte taxi hem. Alltid lika skönt att sova i sin egna säng efter en natt på en soffa.
För att svara på din fråga Lina om Gry tar flaska så gör hon absolut inte det, det är totalvägran på den, men hon älskar mat. Gröt och puréburkar äter hon så det står härliga till.
Johan o Cattis var här innan, kände mej lite tråkig för jag pratad inte så mkt, men jag had bara en sak på huvet och jag visste itne hur känsligt det var att prata om så jag lät bli. Förlåt Cattis o Johan för tråkigt sällskap, får väl skylla på lite trötthet också.
Ne nu ska jag käka lite såhär mitt i natten...

Inga kommentarer: