tisdag 9 december 2008

En bal på slottet...





... eller borgen kanske man ska säja.
Johan (bror min) bjöd med mej på bal i helgen. Det va jättekul! Han är ju militär så det va massa andra militärer där, det är ett speciellt släkte dom där, knasbollar tror jag man skulle kunna kalla dom. I alla fall när de drukit lite alkohol, eller fått ett par varma innanför västen.
Det hela började ju självklart med att man fick göra sej iordninge(till min stora besvikelse så hann jag inte titta i någon utav alla miljoner inredningsbutiker som finn i skövde), när det var klart så kom det lite jobbarkompisar till johan som också skulle på denna bal. Vi drack lite cava, eller champagne kan man också säja men då är det fel, och gick sedan till bussen som väntade på oss.
Väl framme så gick vi in i matsalen på Karlsborg, den var inte riktigt som jag föreställt mej med tinnar och torn utan som en helt vanlig aula ungefär. Just på sånahär fina tillställningar så finns det ju väldigt många regler som johan drog för mej innan vi åkte dit, t.ex. får man inte drick när man vill utan måste skåla med sin kavaljer VARJE gång, (men skålandet avtog till efterrätten då det inte var så många som skålade på "rätt sätt" längre) sen var det väl det klassiska med att inte lägga armbågarna på bordet osv. men det avtog väl också efter ett tag.
Efter maten och grejer så skulle amn gå över gårdsplanen in till mässen, denna byggnad var märkvärt äldre och såg inte ut som en skolaula utan snarare som en gammal herrgård kanske. Där bjöds det på kaffe mer avec, sen öppnade baren och bandet började spela. Jag och johan ägde golvet när vi började bugga, men vi kunde inte göra det för många gånger då vi överglänste alla anda och de får ju inte bli för avis. jag menar det va ju värsta generalen där ju! Han ville kanke också visa vad han kunde. Det va faktiskt lite kul att se dom gamla gubbarna dansa till "800 grader" det va inte riktigt en vals-låt eller så.
När vi tillslut kom hem så hade min Tobias somnat i Johan och Sussies lilla soffa. Han va så söt.
Dagen efter så fick jag och tobbe sova lite extra för Johan och Sussie ville mysa med Gry, och det är bäst att passa på att sova då.
På vägen hem höll jag på att krocka med en bil, den hade kört över på fel sida refugen och hamnat i mitt körfält. Helt livsfarligt och han hade inte ens varningsblinkersen på. "Jävla pensionär" sa Tobbe efter det, "sånna idioter ska inte ha körkort" (inget ont om pensionärer, men de flesta förstår säkert vad som menas)
annars så var hemresan ganska lugn och behaglig.
Gry har livit jätteförkyld i helgen för övrigt och hennes andra tand har fortfarande inte kommit upp, men den syns genom tandköttet, de där uppe lyser också igenom lite nu. Spänannade....

2 kommentarer:

Anonym sa...

Om man läser mellan raderna så verkar det som om du hade kul iaf

Anonym sa...

jag vill också gå på bal!