söndag 21 december 2008

Gry snurrar runt på golvet...

Hon är så rolig min lilla stumpa. Hon ligger på sin lekfilt och har precis fattat hur man snurrar från rygg till mage nu. Hon har ju gjort det förr, men aldrig med mening tror jag. Nu snurrar hon ju för att hon ska nå något, eller för att det är roligare att ligga på mage kanske. Men nu har hon puttat bort alla sina leksaker så hon inte når dom ändå, då blir hon lite tjurig så jag får springa lite emellan och putta tillbaka leksakerna till henne. Men det gör jag ju såklart så gärna.
Jenny har kommit hem från Sthlm och alla hade vi samlats på lite julmys inne hos Malin ikväll, så som vi alltid gör vid juletider. Det blev mysigt med lite julmat, lite tjejsnack och lite fnitter. Tyvärr inget vin, men eftersom hälften utav oss var bakis (inte jag) och det trots allt är söndag så fick vi surpla i oss massa julmust istället. Saknade min lilla tös och det var så mysigt när man kom hem och fick kramas lite med henne. Jenny och Malin följde med mej hem eftersom Malin skulle låna skidställ och underställ. Hon åker upp till fjällen över nyår. Blir nog skönt för henne att komma ifrån lite.
Nu ska Grynet nana...
Känner att vi också skulle behöva sova lite, vi har mycket att göra de närmsta dagarna. Imorgon ska vi få lite besök utav Anders, Emelie, Juni och lilleman som vi fortfarande inte vet namnet på. Ska bli jättemysigt. Sen så ska vi hem till familjen Göök på kvällen. 23:e ska jag först klippa till Emma inför sin långa resa till Bahamas, sen ska vi åka in till stan för att handla julklappar, sen ska vi på kalas till Tobbes farmor som fyller 75 och på kvällen ska vi hem till familjen Röjgren på julmats-tjuvstart och presentlek. Julafton firas först hos Röjgren på dagen och kvällen hos mina föräldrar inne i stan, där ska vi också sova över. På juldagen ska vi hem till Tobbes mormor och morfar o äta julmat, sen ska vi lämna Gry hos mina föräldrar som ska passa henne över natten, sen ska vi gå ut och festa. Efter det så orkar vi nog inte göra så mycket mer faktiskt. All denna julstress gör ju att man får ont i magen ju...

4 kommentarer:

MarieMalinMichaela sa...

Jag kommer vara så snygg i din outfit i fjällen, hetaste hetast=). Ja du, din tös är det finaste jag vet iallafall, gosegos!!! Tack för en jättemysig kväll, är dötrött så jag ska lägga mig nu! Ses snart pärlan!

Anonym sa...

hihi! känner igen det där jäktet! Vi ska med ut och lämna bort, men det blir på annandagen! Har hon börjat med Välling? Vi traglar här! Flaska tar hon lite då och då! Speciellt om det är morotsjuice i! Hoppas ni får en kanonjul! Kram kram


(mer, fler bilder från huset...) ;)

Anonym sa...

åh va roligt att ni ska gå ut tillsammans, vad har ni fär festpaler? å ska ni ut på nåt ställe?? såsen,oscars björkgården?? puss malin

MarieMalinMichaela sa...

tänkte att jag kunde svara här på malins fråga, vi ska nog till sociten, ville ni följa med kanske? kram!!!