tisdag 2 december 2008

Första tanden!

Shit va häftigt!! Har tyckt att Gry varit ovanligt tjurig det senaste, hon har liksom inte kommit till ro under dagen heller för att sova middag eller bara vila. Det visade sej att hon inte bara var tjurig utan anledning för när hon, som hon brukar, ville bita på mina fingrar imorse så kände jag något vasst som rev mot fingret. Shit tänkte jag och försökte ta mej en titt i den lilla munnen, men det där tungan va ju i vägen precis hela tiden så jag såg inte det där vassa som rev mej. Gjorde ett nytt försök ikväll, men då blev hon bara arg på mej, fast då kände jag den tydligare iaf. Stackars min lilla prinsessa...
Till helgen ska vi upp till Skövde o besöka bror min. Jag och han ska gå på bal, han är ju såndäringa militär så de har några tillställningar som är obligatoriska. Eftersom hans flickvän är höggravid för tillfället så kände hon nog inte riktigt för att klämma på sej en festblåsa utan sitter nog hellre i mysbyxor i soffan hemma framför TV:n. När jag tänker efter så låter inte det så fel. Fast det har jag ju gjort i ett år eller så nu så det är väl dags att jag börjar träffa lite folk igen, haha!
Funderar på om jag orkar gå ner i källaren o fixa med tväten, eller kanske lägga in lite ved i pannan eller städa upp Grys leksaker som ligger över hela vardagsrumsgolvet. Kanske rentav ska göra alla de där grejerna, måste ju dessutom vika massa tvätt som jag redan tvättat. Ska ta upp köttfärs me, ska göra köttullar imorn, köttbullarna jag egentligen skulle gjort idag, men vi blev ju bjudna på mat hemma hos Tony och då tackar man ju inte nej.
Vojne vojne... (vet inte hur det stavas) Förstår inte varför det heter mammaLEDIG, det är ju raka motsatsen, mammaJOBB borde det heta, eller HUSHÅLLSJOBB kanske... Tur ätt min lilla tjej är så snäll...

1 kommentar:

Sanna sa...

Redan första tanden! Spännadne spännande! ;)