tisdag 16 december 2008

Jag har haft en nattgäst...




Malin har sovit hos mej inatt. Fast tyvär inte för nöjes skull utan mest för att slippa vara ensam i sin lägenhet. Hennes värld är inte riktigt som hon vill att den ska vara just nu så jag tar gärna hand om henne en liten stund. Fast det enda jag har att bjuda på är äppelkaka (som ni ser på bilden har jag faktiskt till och med lyckats göra lite äpplemos till lillan, det blev nämligen ett äpple över) och marsipanrulle. Brödet är slut och allting annat som man skulle kunna tänka sej att äta för att bli mätt. Det är så när alla räkningar hopar sej på en månad och när julklappar ska köpas så har man helt plötsligt inga pengar till mat. (var inte rädda, vi ska inte försvinna, så farligt är det inte)
Vi va med Angelica o Melvin på öppna förskolan. Det var lite babyexamen idag och Mellis är ju ett år nu i dec så då fick han medalj. Gry får vänta med sin medalj till sommaren även om hon tyckte att snörena var väldigt fina. I januari när öppna sätter igång igen så ska de ha en eftermiddag för mammor under 24. Det ska faktiskt bli väldigt kul att träffa fler lite yngre mammor. Jag ska fortsätta skriva lite senare för nu fick jag mer besök. Besöket hade fika med sej, så jag ska sätta på kaffe, för det ahr jag numera hemma som jag kan bjuda på.

Inga kommentarer: