torsdag 11 december 2008

Andra tanden och andra sprutan...

Det är synd om min lilla tjej idag... Hennes andra tand har brutit sej igenom tandköttet och det gjorde säkert jätteont i munnen. P.g.a. tändernas ankomst så har hon blivit förkyld med lite feber och jättemkt snor i snoken, dessvärre får ju inte morsan torka bort det för då blir hon ännu argare än vad hon redan är, väldigt irriterande.
Men det är ju som ni förstår, om ni läst överskriften, inte bara tänderna utan det är den där andra sprutan som hon fått idag. Första sprutan fick hon när man är 3 mån, sen nu när hon är 5 mån och som tur är så är inte nästa förrän hon är ett år. Det är så hemskt att se hennes ansikte förvridas så utav smärta. Jag vet att det går över, men det gör så ont i hjärtat. Tobbe måste följa med, jag tvingar honom. Inte för att han inte vill, men jag frågar inte, jag befaller.
Gry har fått ett nytt rum nu igen, vi flyttar runt henne till alla rum där uppe. Detta är det tredje. Efter detta har vi ett kvar, men jag tror att hon får stanna i detta nu. Fast iofs måste vi fixa väggarna o sånt. Vi får väl flytta tillbaka henne till det andra rummet igen då, eller till det fjärde som hon aldrig sovit i. Jisses va många rum vi har här.
Vi ska iaf gå o nana i vårt rum nu, ska förresten bli intressant att se när hon vaknar imorn med tanke på att hon alltid vaknar när Tobbes väckarklocka ringer... Nu ligger hon varken i samma rum som oss eller vägg i vägg längre.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hallå lina, kul att höra ifrån dig:)
Vet inte än när jag kommer ner o hälsar på, men det måste ske nångång.
allt väl med familjen?
Denna lilla är verkligen underbar.
Men snälla, snälla, förstör henne inte med arsenal, ge henne en ärlig chans att få säga manchester united..
puss