måndag 24 november 2008

Nu skriker lillan...

Tobbe gick upp o skulle trösta, men när han kom upp så hade hon somnat om. När han kom ner till mej igen så började hon skrika igen. Nu är hon jättelessen... Vet inte hur vi ska trösta nu eftersom jag ska sluta amma och hon inte tar napp. Det är gunga och vyssa som gäller antar jag... Man kommer nog förhoppningsvis snart fram till något som funkar.
I helgen så har det hänt föjande:
I fredags var jag och Malin på Ge-Kås, jättemysigt. Tobias hade Gry så man var ju ltie barnledig för några timmar. Tobbe var hemma hos sin bror, med Gry, på en fredagsöl. Som ni säkert listat ut (ni som känner Tobbe och Tony iaf) så blev det ju själklart inte EN fredagsöl, det blev NÅGRA. Vi var hemma vid 2-tiden eller nåt tror jag för vi åt hemma hos våra gamla grannar, som nu är Tonys grannar. Johan och Cattis såklart. De hade gjort världens godaste mat som egentligen var för 4 pers kanske, men vi var 7 st som åt. Det blev ganska lagom ändå, sen spelade vi kampen mellan kvinna och man. Vi hade ju självklart vunnit om inte Johan fuskat på minst en fråga. Vem fan vet vem som vann den ryska skytteligan 1987 eller va det va? Vi gick ju på det, men fick höra att det inte va en riktig fråga.
I lördags var vi hemma hos Jenny och Jimmy på Taco-buffé. Det var jättegott!! Ska också fälla in att vi hade barnvakt till Gry. Benke och Berit var här. Berit var här en liten stund iaf, hon började jobba kl 21 så sen var Benke ensam med en sovande Gry, hon vaknade ett par gånger, men Benke är en van pappa. Han har ju tre egna barn iaf. Vi hade ju tänkt att komma hem vid 12-1. Vi var hemma vid 3 pga saker som vi inte ska ta upp här. Jag kan säja att jag var helt förstörd när vi kom hem bara för jag hade så dåligt samvete över att Benke suttit i vår soffa o väntat på oss. Han sa att det inte var någon fara, men det känns ju inte så häftigt... eller hur?
I söndags så va vi först ute på en liten promenad jag och Tobias. Vi va i affären och hos Tobbes förädraroch fick lite kaffe. Sen åkte vi på kalas i stan. Iris fyllde 1 år i lördags. Helt sjukt att den lillan har blivit så stor nu. Vi har inte träffats på så himla länge så det va väldigt mysigt att det bara var vi 6. Våran lilla familj och deras lilla familj. I helgen ska vi hjälpa dom att flytta, dom ska också bli grannar med Tony och Cattis o Johan. Värsta hörnan blir det där, ibland önskar man att man hade bott kvar. Fast så bra som vi trivs i huset så ångrar vi ju självklart inte vårt köp.
Tobbe har varit hemma från jobbet idag, han mådde inte så bra imorse, det har visst inte blivit någe bättre under dagen så han stannar hemma imorn också. Det är så mysigt att ha han hemma tycker jag.
Nu ska jag lägga in bilder!! Wohoo!!

Inga kommentarer: