måndag 17 november 2008

Lilla Grynet.

Nu har hon äntligen vaknat, hon ligger här nere på golvet och leker med sina miljoner leksaker och pratar med TV:n. Det låter så härligt när hon jollrar, eller... halvskriker kanske är ett bättre ord att beskriva ljudet med. Härligt är det iaf.
I helgen hade vi juiaf våran lilla namngivning för Gry. Det blev jättebra! Gästerna kom vid 5-tiden, när alla samlats i vårt vardagsrum så höll jag och Tobbe ett tal och läste en dikt för lillan. (Tänkte skriva in dikten här sen, den var så fin. Fick den utav Linda i min mamma-grupp, de hade haft den på sin dotters dop.)
Efter talet så åt vi Taco-paj som vi gjort, eller, Tobbe gjorde den och jag gick runt o städade och strök o grejer. När vi ätit så öppnade vi presenter o sen åt vi tårta o drack kaffe. Efter det så började det komma lite fler folk än våra familjer, för då började inflyttningsfesten!!
Det blev så lyckat. Alla hade jättekul verkade det som och det hoppas jag verkligen att de hade. Gry sov hela kvällen vilket var väldigt skönt för både henne och oss. Det har startats en herrklubb nere i vår matkällare haha! 9 gubbar fick det plats i det lilla lilla rummet. Vet inte varför, men de fick väl ett behov av att snacka lite skit i ett väldigt tight utrymme. varför kan man fundera på i en hel evighet tror jag...

Inga kommentarer: