torsdag 20 november 2008

Multitasking!

Någon mer än jag som lyckats moppa golvet samtidigt som man har en stretig, tjurig o envis liten 4-månaders bebis på höften?? Det är inte det lättaste, men det går, bara man inte är för petig över resultatet. Haha! Det var inte så farligt smutsigt ändå hoppas jag. Hade ju iaf dammsugit helt ensam. Gry ville för övrigt bara ha den nedrans moppen i munnen hela tiden, men det fick hon förstås inte. Nu tänker ni att jag kunde lagt ner henne brevid sina leksaker en liten stund. Men så enkelt är det inte förstår ni. Gry har ju börjat äta gröt, och till middag åt hon nästan en hel portion! Det är ganska mycket mat ska ni veta. Tror hon fick lite ont i magen efter det, det syntes i blöjan. Nr2 var lite hårdare än det brukar vara nämligen. Så hon var lite tjurig och jag orkade inte lyssna på det just då, det hjälper att bära runt på henne. (Förlåt om det blev lite morsa-snack, men när man går hemma och har ändrat på sin bebis kost bara sådär så är det inte så mycket annat man tänker på.)
Ska försöka moppa golvet lite här inne också. Man får ta det i lite etapper, som med allt annat... Nu har jag hittat sladden till kameran, ÄNTLIGEN!! Det är bara det att batterierna är slut och jag vet inte vart laddaren är. Så jäkla typiskt! Men snart så.
Någon som vill köpa ett kylskåp? Eller en ugn kanske?? Har en fläkt också om det är av intresse...

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej nu har jag och Ella hittat hit också! Grattis till huset, hoppas få se massa fina bilder!
B
Vi har med börjat lite lätt med gröt! Blöjorna luktar så gott nuuu!Har du en bärsele så använd den så kan du moppa och diska massa!

Hon e så söööt!

Hälsa gubben!

/ Lina