lördag 8 november 2008

Huset fullt!

Jag älskar detta. Vi har ett stort hus och just idag så är det fullt med folk, fotboll på TV (Arsenal-Manchester United) och man bara går o myser. Tobbe gick upp med Gry imorse så jag fick sova lite längre, iofs får jag gå upp imorn istället men skit i det. Frukosten stog på bordet när jag kom upp, Tobbe rensade brunnen i källaren så nu kan vi tvätta utan att få översvämning, har klippt Jonas, lekt med Melvin och Gry har varit glad hela dagen, nu sover hon. Känns som att allt klaffar idag. Åt pajen från igår, den var för övrigt godare idag. Timmy kom hit och fixade lite kontakter, tack o lov för det för man får ju nästan hjärtattack när man ska tända en lampa eller sätta i en kontakt.
Ikväll blir det kalkonmiddag hos Berit o Benke. Ska bli supergott, jag har längtat efter detta hela veckan.
Imorn är det farsdag. Har köpt världens bästa presenter till min o Tobbes pappor, fast jag har köpt det över internet så det ska komma på posten. Problem är ju, som ni säkert förstår, att det inte kommit ännu. Får bli lite försenat. Tobias present har jag helt glömt av, fast jag vet vad jag ska köpa. Det får också bli lite senare, kanske julklapp istället.
Vi ska till IKEA imorn o handla lite. Jag och Tobbe har kommit överrens om att ta ett IKEA-lån totalt helt emot våra principer. Men vi kan ju inte bo i ett hus som inte har några möbler... eller?? Är man under 26 får man dessutom handla på kredit utan att betala ränta i ett halvår.
Får förresten be om ursäkt till min bror då han klagade på titeln till förra inlägget. Jag skrev att han fyllde år men ingenting om det senare. Så jag får väl skriva att vi har köpt världens bästa present till honom. Ett fint, brunt paket är det Johan så nu blev du väl nyfiken...
Ska nog ta lite kaffe o slappa, eller cola kanske...

Inga kommentarer: