måndag 4 maj 2009

Torsdag/Valborg

Det var inte bara Jocce som blev lite väl ljus...
Lite gult tyckte jag allt att det blev men Malin gjorde ett bra jobb. Fick jobba bort det gula med lite silvershampo och inpackning.
(Trots det så råder jag inte folk till att bleka håret hemma.)
Även om Malin körde så blev vi sugna på drinkar. Och eftersom det var "helgdag" så fixade Malin skjuts och vi drack en drink med is och gott i.

Gry hjälpte moster med plugget. Tror faktiskt hon fick lite bättre betyg tack vare det...

När Tobbe kom hem så fick han såklart ochså lite helgdricka. När burken helt plötsligt var tom hamnade den nere hos lillan. Och till hennes stora glädje fick hon äntligen leka med en burk, helt ensam dessutom.

På gräset låg det också massa strån från vassen som en gång var väldigt hög. Just nu så är den nerklippt och ståna ligger lite hur som helst. Dom var goda att tugga på.

På kvällen kom Bia, Charlotta, Casper hit. Hanna och Marcus kom också, de stannade till och med över natten. Eftersom vi varken har någon extrasäng eller någon resesäng för barn så fick Gry sova mellan oss och Hanna tog hennes säng och Marcus sov på soffan. Det var inte så lyckat. Först och främst så kom vi inte i säng förrän vid 2 och eftersom Gry inte är van vid att sova mellan oss så vägrade hon somna om där heller. Tror klockan var strax efter 3 när jag äntligen fick henne till att somna, tyvärr sov jag knappt någonting eftersom hon tvunget skulle sova PÅ mej. Så när klockan blev 6-7 eller nåt och Gry kände att hon skulle upp så hade jag kanske lyckats sova en eller två timmar. Höll på att somna stående. Fick i lillan lite mat, ursäktade mej för Marcus och Hanna och gick sen och la mej igen. Väldigt välbehövligt. Vaknade vid ett och Tobbe hade börjat röja i trädgården. Gick ut och hjälpte till. Vi fick ganska mycket gjort. Gräset blev klippt, kanterna också, slangen till vattnet fixad och sen blev gräset (som fortfarande är lite brunt) vattnat. Jag ryckte lite ogräs i landet, fast det syntes knappt även om jag slet i ca 1-1½h. Var ju tvunget att fixa lite. Cykelfesten var ju dagen efter... På kvällen var vi hemma hos Bia och Charlotta. Mysigt med grillat och sällskap. Jenny, Andreas och deras söta lilla Elsa var också där, lite senare kom t.o.m Bengan. Det blev en ganska tidig kväll för att vara oss. Gud va skönt det var när man vaknade. Bia kom hit med Casper, han flydde från sin granne som ville ha hjälp med att bgga staket. Lotta var och handlade blommor till sin uteplats.
Efter ett tag åkte jag in till stan för att handla inför kvällen. Avocadosoppa stod på menyn.
Verry gott!!

1 kommentar:

MarieMalinMichaela sa...

tror helt klart att jag fick bättre betyg atck vare hjälpen av mitt lilla hjärta, den goda drinken gav nog också lite hjälp på traven:)