tisdag 5 maj 2009

Öppna förskolan!

Bestämde mej igår för att åka in till stan för att besöka Öppna förskolan för en gångs skull. Har ju inte varit där sen vi flyttade ner till Tvååker nästan. Gry blev helt galen när hon fick leka med de andra barnen. Under sångstunden var det som vanligt roligare att titta på de andra som sjöng än att kolla på mej som försökte sjunga för just henne. Ska jag ta det som en pik? Ska nog fortsätta med bokläsandet istället för sång.

Linda och Lea från mammagruppen mötte vi upp utanför innan vi gick in. Det märks att Lea är äldre än Gry. Det går både snabbare i svängarna och hon går och står mycket bättre än min lilla. Men det skiljer ju också 1½månad eller så.

Efter Öppna åkte vi alla fyra till McDonalds. Mycket mysigt... Tänkte hälsa på farbror Mats på Årnäs. Men upptäckte att de bara har öppet tors, fre o lör. Så vi vände och körde över vägen igen till Statoli för att tanka.

Det sista Linda sa innan vi hoppade in i varsin bil utanför Donken var "baka lugnt". Jag ska alltså baka något tills mammagruppen imorn... Någon som har något bra förslag?? Det får inte vara någon laktos i och ingen gelantin (eller hur det stavas). Jag har inte så mycket grejer hemma... Eftersom vi hade mjölbaggar så har jag inte riktigt fått tummen ur att gå o köpa nytt.
En god enkel kaka någon??

Inga kommentarer: