måndag 18 maj 2009

En tråkig måndag som blev en härlig måndag

Vi har haft en underbar dag idag jag och Gry. Vaknade vid 9-tiden och gick upp. Efter frukosten satte vi oss i vardagsrummet som vanlig och lekte lekte lite. Vädret blev bara bättre och bättre. Vid halv tolv började lillan bli nanig igen och under tiden hon sussade lagade jag lite mat till oss. Hade lite kryp i benen så jag sprang ut i trädgården för att hämta lite rabarber. Okej det är inte så långt, jag menar att jag var lite rastlös. Försökte få hit lite folk, men ingen kom. Fick fika själv, med Gry som sällskap såklart. Strax efter fem kom Tobias hem. Men han var inte ensam, hade pratat med mamma lite tidigare och tjatat på henne att hon skulle komma hit och äta min paj. Marie och Samuel skulle också komma hit och helt plötsligt var vi inte ensamma längre. Gry fick en jacka utav sin mormor, den var hur söt som helst! Marie och Samuel åkte hem, jag och mamma tog med oss Gry i trädgården medans min älskade sambo fick vila upp sej lite efter en hård arbetsdag. Efter ett tag så kom han också ut. Mamma åkte hem och Tobbe tog med sej lillan in för lite gröt och nattning. Jag var inne i min egna lilla värld, ogrösvärlden. Helt plötsligt var jag överallt. Började där, avslutade, började där och gick vidare till någon annan stans. Massa oavslutade projekt. Då kom Berit och Benke, Tobbe skulle kolla in Bejrans bikedäck. Dom gick igenom cykelbesiktningen och helt plötsligt öppnade sej himlen. B&B cyklade hem, jag tog mej också in för att kura ihop mej i soffan med Toby!
Nu ska vi väl snart gå o lägga oss, konstigt va dagarna går fort alltså....

1 kommentar:

Jenny & Elsa sa...

Hade inte Elsa sovit middag, så hade vi gärna kommit bort och smakat på rabarberpajen... Men vi får ta det en annan dag, så kan ju tjejerna leka lite samtidigt :)