onsdag 6 maj 2009

Lite bikerparty!

Kom på att jag fortfarande inte skrivit något om cykelfesten... Ska se om jag kommer ihåg allting rätt och riktigt, det blir ju nämligen en hel del dricka....

Dagen började väldigt lugnt, Bia och Casper kom som sagt hit då Bia rymde från sin granne som ville ha hjälp med att bygga staket. Tyckte det var ganska roligt faktiskt. Lekte med barnen lite sedan lämnade jag både de två små och två stora barnen för att åka in och handla ingredienser till kvällens avocadosoppa. Den blev supergod ska ni veta! Har länkat till den lite längre ner på sidan. Det kom två par hem till oss och vi hade jättetrevligt. Efter någon timme eller två öppnade vi ett kuvert och fick reda på vart vi skulle hän till huvudrätten. Det var inte så långt, även om det var på andra sidan Tvååker, men det är ju inte så stort. När vi kom frm upptäckte vi att kuvertet till efterrätten var borta, vi hade glömt det hemma i köket. Ringde Gulan och Linda och de öppnade åt oss. Hej och hå det var bara två gator till den smarriga panacottan. Mumsig hemmagjord va den också, inte som den halväckliga vi gjorde utav pulver året innan. Men oftat är man ju väldans väldans full på efterrätten så man märker ingen skillnad ändå. (Men undantag från mej o Jenny som var gravida förra året)
Any way...
Vi bikade vidare mot Medborgarhuset där festen var, självklart eftersom det var vi, så var vi en timme sena. Inte för att vi var sist precis, vi hade ju jättetrevligt hemma hos våra sista värdar. Det fanns ju faktiskt dom som aldrig kom fram, vissa hinner ju somna på näst sista anhalten. Vuxna människor alltså... hihi! Inte alltid lätt att hålla koll på drickat...
Kul hade vi iaf, dansade bugg så jag hade träningsvärk dan efter.

Och på tal om dagen efter, fick hålla igen med drickat lite eftersom jag för första gången skulle träffa mina nya jobbarkompisar. Chefen hade jag ju självklart träffat innan. Men man ville ju vara fräsch inför sina nya arbetskompisar såklart...
Upp, duscha, ringa Jens för skjuts in till stan (vågade trots allt inte köra själv), träffa alla, må lite halvkasst, ringa Jens för skjuts hem, gosa med mina två älsklingar, natta bebis, natta Tobbe som under dagen blivit sjuk och han har än så länge inte blivit frisk. Feber och allmänt kass.. Konstigt..
Hoppas han blir frisk snart min älskling.

2 kommentarer:

Sigrid sa...

Nu får du ta och berätta, vad är det för nytt jobb?!

Gerda sa...

Vad kortfattat du skrev om spektaklet. ;)