onsdag 27 maj 2009

Ellös och sjukhussäng

Jaaaa.. Hela denna helgen skulle bli så mysig och lång och så för Tobbe hade tagit ledigt i fredags och då blev helgen två dagar längre. Torsdags natt börjar jag må lite illa, men vi går och lägger oss ganska fort så jag tänker inte mer på det. Elen har försvunnit...
Vaknar på fredagen, känner att huvudet inte är på humör. Jäkla skit!! Inte jättekul att vakna med huvudvärk så Tobbe låter mej få sovmorgon. Dagen går och jag blir bara mer och mer illamående, tror det beror på huvudet. Fortfarande ingen el... Bara delvis
Lördag, jag mår ganska hyfsat. Äter tre rostade mackor. Dagarna innan har jag ätit ungefär inget. Senare under dagen mår magen lite sämre... Elen åker på.
Söndag... Hur pigg som helst. Lite värk i magen men ignorerar. Har mycket att göra! Köpte en lampa och en anslagstavla på TIF-loppisen, mycket nöjd. Åker hem till Lina, Tommy och Ella och alla deras djur i fina nyrenoverade huset för att kolla läget. Sen stresskörning in till mamma och pappa. Vi är sena som vanligt! Efter maten (som jag inte kunde äta såklart, hade ju inte kunnat äta någonting riktigt sen i torsdags) så får jag de värsta kramperna i magen som jag någonsin haft. Helt sjuukt ont!! Magen mår inte bra kan man säja.... Åker hem och "sover". Den värsta natten i mitt liv. Gick och la mej vid 21. Vaknade upp mitt i natten (trodde jag) och Tobbe hade fortfarande inte kommit upp och lagt sej. Tänkte att han somnat i soffan, kollade på klockan - 22.30!!!!!!!! VA??? Det kändes som jag sovit i en halv natt. Låg och frös under täcket... Somnade om i mitt feberrus. Vaknade, fortfarande ingen Tobbe 23.00. Och så höll det på, tills Tobbe kom upp vid 00-01 nån gång och kallade mej för brasan. Vaddå? Jag fryser ju! Natten innhöll väldigt många spännande saker: spännande svettningar, spännande toalettbesök, spännande magkramanfall och framförallt spännande drömmar. Längesen jag var hög på feber...
Måndag och mamma kommer hit för att vara barnvakt så Tobbe kan åka till jobbet. Jag var inte i något barnvänligt tillstånd kan jag tänka mej. Såg ut som ett lakan och ville bara gå och lägga mej igen. Ringde vårdcentralen och frågade What to doo?? Tanten tyckte det lät som gallprobs och sa åt mej att uppsöka svenska ER, eller som hon sa Akuten. Inte lika dramatiskt här i Sverige....
Sagt och gjort och jag kom in direkt... Jisses, trodde jag skulle få sitta i det tråkiga väntrummet i timmar. Det slapp jag. Jag fick ligga i ett ännu tråkigare undersökningsrum i ca 5h! men jag var iaf för mej själv. Alla miljoner läkare och sköterskor som kom och klämde på mej och stack i mej bestämde att de tyckte att jag skulle läggas in med risk för att det var en blintarm som var kass. Ännu ett rum för mej själv, fast detta hade egen TV och egen toa. Lyx! Fast stel lyx.... Allt luktar ingenting och klister. Lite dropp in i armen då jag inte ätit något på ett bra tag. Duschade och såg att jag hade som svarta prickar överallt från klistret från alla plåster och EKG-lappar och tröja på det = massa ludd på klister. Såg ut som en dalermatinhund eller hur det stavas. Skrubba skrubba och vipps va Lina ren igen. Blek, men ren. Sov bort nästan hela måndagen.
Tisdag flöt ihop med måndag, fick sova där en natt till. Kan ju bara säja att morfin is the shit!
Onsdag äntligen får jag åka hem!! Efter jag tvingat i mej lite käk förstås. Men det var faktiskt gott. Flygand jakob. Kom hem, gosa med Gry och Tobbe (FAMILJEN!!!!) och invänta vardagen. Min mage har fortfarande sina stunder, och Tobbes mår inte så bra den heller stackarn.
Nu är det Championsligue-final mellan Baca-United. Håller på B. Funderar på att få min övertrötta lilla tjej till att somna, men det verkar som att hon är mer intresserad utav filmerna i filmskåpet...
Nu vet ni vart jag varit...

3 kommentarer:

Johan sa...

Vad har ni för fel på elen??

Lina sa...

Men oj... Kom dom fram till var det var sen då? Gallsten eller blindtarm är min gissning som oproffisionell läkare. ni kanske är allergiska av att inte ha någon el i huset. Hoppas era magar blir bättre snart för det var mysigt när ni kom på besök.

Krya på dig nu!

Kram från oss

Charlotte sa...

Men fy!! Kom dom på vad det var för fel på din mage då?