torsdag 9 oktober 2008

Sprutan avklarad...




Nu ligger lillan här i soffan gladare än någonsin, men så var det inte för ungefär 1h 30 min sedan. Då stack den elaka BVC-sköterskan in en stor nål i mitt lilla hjärtegryn. Men det va inte så farligt som vissa hade målat upp för mej, det är sällan det. Hon skrek som attans efter Irene, som sköterskan heter, sprutat in vaccinet. Tobbe fick hålla henne för jag trodde inte jag skulle klara det. Fast som sagt, det är inte så farligt som många säjer. Efter sprutan så fick hon sitt första plåster, det var elefanter som åkte inlines och snowboard och cyklade och grejer. Jättefint, tror inte Gry bryr sej så mkt, men ändå.
Irene sa också att Gry kunde bli lite tjurig framåt kvällen, men vilken kväll är hon inte det? Antar att hon menade lite mer än vanligt.
Mitt hjärta har hittat sina fötter, dom är jätteintressanta att titta på. Händerna gör inte alltid riktigt som hon vill tror jag, men hon lyckas ändå få tag på sin giraff ibland. Det är den nya favoriten. Den är nästan lika intressant som fötterna.
Jag har en hel kappsäck att packa innan vi ska åka o hämta Tobbe på jobbet, det är nämligen raka spåret ut till Tvååker efter det.
Var på öppna förskolan idag innan vi åkte till BVC. Det var ovanligt många bebisar idag, 32st! Åkte dit med Levis o Viggo,träffade Linda och Iris o sen träffade vi Angelica o Melvin som kom med Veronica och Alvin. Många känningar var det där.
Till helgen blir det renovering på hög nivå igen, o så blir det födelsedagsfest på Boens på lördag kväll.
Får väl börja packa min lilla väska, för snart ska vi åka

1 kommentar:

Anonym sa...

Nu vill jag ha en uppdatering här! vill ju veta hur det går med huset och lilla söta dockan Gry! Kramar