måndag 20 oktober 2008

Snart blir det inflyttning!!

Hela familjen har kvällsmys här hemma. Nu för tiden har vi inte så mycket tid bara vi tre tillsammans. Tobbe är alltid trött, och jag förstår honom. Han går upp o åker till jobbet vid 8 o sen hämtar jag honom eller han mej o så åker vi till huset för att måla o slipa o tapetsera o greja. Sen är vi inte hemma förrän vid 21-tiden om inte senare. I lördags tog vi faktiskt en helt ledig dag, vi behövde det. Bara mysa o fika på stan. Tony fyllde iofs år så vi skulle bort till kallbadhuset vid 14 så vi hann inte fika jättelänge.
Nu börjar vi i alla fall komma lite iordning med vårt lilla hus. Köket är färdigtapetserat, vitvarorna har kommit men är inte inkopplade, luckorna är på plats o det är målat där det ska målas. Nu är det bara lite småpill kvar där. Idag blev också TV-rummet så gott som färdigt, på väggarna iaf, vi ska olja golvet också. Källaren är helt färdigmålad. Äntligen!! Jag och Berit har slitit som djur där nere. I alla fall Berit... Min mamma har städat och varit barnvakt. Fok säjer "Jag har väl inte gjort så mycket, jag har ju bara varit barnvakt." Men de vet nog inte hur mycket det är värt för oss. Det är bra för Gry också att få lite ombyte av famnar, då blir hon kanske inte så rädd för nya mäniskor.
Imorgon ska jag, mamma och Berit försöka packa ner lite saker här hemma, saker som glas och talrikar som vi kanske inte använder just nu. Vi ska också putsa alla fönster, dammsuga i huset lite (ni anar inte hur mycket slipdamm det ligger på de mest konstiga ställen) och måla hela trappan en första gång. Den ska bli vit, sen ska ju trappräcket också målas, men jag vill inte ha dom räcket som finns där, jag vill ha ett annat. Ett helt vanligt runt kanske... Jag vet inte. Men hellre inget än det som vi har där.
Vi hade planerat lite smått att flytta in till helgen, men vi får nog skjuta upp dom planerna. Fortfarande har vi inte bestämt vilken tapet vi ska ha i sovrummet. Får nog ta o kolla det kanske.
Ne nu ska jag mysa med min familj tror jag. Det kommer snart lite bilder, men jag de ligger på kameran och jag orkar inte just nu.
Förresten så vände sig Gry idag, från rygg till mage!! Det händer mycket nu, jag hinner inte med! Allt går så fort!!

Inga kommentarer: