tisdag 7 oktober 2008

Ändrade planer


Nu sitter jag här i soffan och myser med malin vid min sida och tony liggandes på divanen. Gry sover så gott i sin säng, hoppas jag...
Planerna somblivit ändrade gäller våra luckor. Ringde till MIN-lack i Tvååker gällande lackning en av dom. Han avrådde oss från att lacka dom helt och hållet pga massa saker som jag inte hängde med på, det enda jag fattade var att det antagligen skulle bli massa sprickor i färgen. Istället tyckte han att vi skulle handmåla dom med pensel. Jag ringde till Tobbe och förklarade vad han sagt, då tyckte han att vi skulle ringa till någon annan som gör samma sak. Men dom tyckte som han på MIN-lack. Förstog inte riktigt hur han tänkte där, min karl...
Nu är jag törstig och varm och vill bara ha en kall cola eller nåt i handen.
Dagen har klaffat ganska bra idag.
Först vaknade Gry och jag för att klä oss och gå till Öppna förskolan. Dessvärre så hade Tobbe denna morgon tagit bilen, och i denna så låg barnvagen. Jag fick därför bära lillan till ÖF. Det är inte så långt som tur är men ganska jobbigt och otympligt var det ändå. Svettig var jag när jag kom fram och där hittade jag Linda från mammagruppen. Hon hade dagen till ära tagit med sej Leas pappa, när de åkte vill jag ju också åka för jag knde ingen så väl där när hon gått. Men Tobbe skule komma o hämta oss på sin lunch så vi fick snällt vänta.
När vi väl ätit lite så skjutsade jag ner min karl till sitt jobb, eftersom jag lovat Kent att komma hem till familjen Turesson för att hjälpa dom med en sak. Vi hade dock inte bestämt någon tid, så jag körde dit och parkerade nere vi fästningen (dom bor ju precis brevid), men tänkte ändå att "det är nog bäst att jag ringer först". Så det gjorde jag, men ingen svarade. Så jag tänkte att de är nog bäst jag kör hem med lillan igen. Precis då så ser jag att de kommer gående. Det passade precis perfekt att jag kom då.
När jag var färdig där så ringer Tony. Jag var nästan hemma så han kom på besök. Sen kom Johan och efter det kom Malin.
Nu vaknar nog snart lillan. Men innan dess ska jag nog packa ihop lite målarkläder, ska försöka få målat i källaren.
Måste också be om ursäkt till Tony för att jag skrev att han var lat, (det var han också haha) dagen innan så jobbade han och slet för att få ner tapeterna i "brasrummet". Du va jätteduktig! Dessutom så hjälpte han Tobbe en massa med att ta bort lim i trappan igår...

Inga kommentarer: