måndag 6 oktober 2008

Äntligen lite vila...

Sitter här i framför datorn och tänker på vad Tobbe sa igår "Att bara ligga i soffan o kolla på TV är underskattat" Det är så skönt att bara vara. Det var ungefär så vår kväll såg ut igår. Vi kom hem från Tvååker vid 19-20 nån gång, tog varsin dusch och sen slängde vi oss på soffan o bara degade, tittade på TV och myste med våran lilla sockersmula som vi knapp träffat på hela dagen...
Uscha! Jag får så dåligt samvete när jag lämnar bort henne hela dagarna och bara träffar henne när hon är hungrig. Jag vet ju visserligen att hon är i de bästa utav händer, men ändå, det är inte i mina händer. Hade jag kunnat måla och gosa o busa med henne samtidigt så hade jag helt klart gjort det, men den lukten är inte så bra för lillan, slipdammet på våning 1 är inte heller bäst för lungorna, så då får hon gå ut på promenader i vagnen hon inte gillar med "moster"-Malin. Men hittills så har det gått bra. Hon är lite tjurig på kvällarna bara. Inte så konstigt förstås...
Sitter här och filosoferar, idag ska vi åka o köpa vitvarorna när Tobbe slutat jobba. Det kommer förändra hela köket bara det. Luckorna ska målas om så det får vi ta tag i... Det är en massa saker som ska göras, men det får komma efter hand...
Väggen som vi bestämt att vi ska riva, den ska inte längre rivas, vi väntar med det och tar det vid ett senare tillfälle. Fönsterbrädorna som jag tycker är helt fruktansvärt fula, dom ska vi inte heller ta bort bara för att det blir fula hål, men det skiter jag i för dom är förskräckliga. Men men, vi får väl vänta med det också. Sen är det ju då övervåningen som vi inte ska göra något med än så länge, förutom vårt sovrum, där blir det omstyling!
På tal om dessa fönsterbrädor då, de är i marmor, det är persikofärgade, de är i VARJE rum. Jag blir galen på dom. Fast samtidigt säjer alla att "det kommer tillbaka" så jag får väl hoppas på det, att jag inte tycker dom är lika fula när vi är färdiga alltså...
Ne nu ska jag ringa Varerg Energi och be om en ny soptunna!