söndag 5 oktober 2008

Nu ska hela rasket rivas, nu ska hela rasket bort...

Nja kanske inte hela men väldigt mycket har vi tagit bort. Plastmattan i trappan fick vara kvar i ca 5 minuter efter att jag o Tobbe börjat på renoveringen i fredags. Golvet i brasrummet har slipats, självklart har vi slipat i trappan också. Tapeter har åkt ner, hyllor och skåp bortmonterade, skarvar spacklade och slipade.
Vi hade aldrig klarat det utan alla hjälp vi har fått. Tack så mycket ni som hjälpt oss göra allt grovgörat!! Snart kommer alla latisar och arbetar på finliret... Måste dock försvara min föräldrar då de varit bortresta, en välplanerad resa haha!
Jag och svärmor har spenderat dagen i källaren. Numera är det "äggskalsvit" som pryder väggarna i vår källare, bättre än den gamla tråkiga "källar grön" som jag kallar den. Och istället för "mörk källar-grön" på golven kommer det så småningom bli "grådis", för er som inte är så haj på det här med coloramas färgbenämningar (!) så innebär det att det är en neutral mörkgrå.
Tony kom förbi en sväng, Tobbes lillebror, han va lat. Bakis kallade han det visst. När jag hämtade honom i stan, som han ringde och bad mej om, så upptäckte jag att ett litet sår prydde den lille hakan. "Brottning" kallades det... Man vet aldrig med honom. Men tro det eller ej så hittade han sin mobil, trots att han av gammal vana slängt iväg den.
Malin kom till huset runt 12-13-tiden för att vara barnvakt, det var bara det att när jag gett Gry lite mat så slocknade hon och sov till fyra ungefär. Malin kände sig nog lite överflödig. Men jag tycker det är kul att hon vill vara där. Även om jag hade Berit (Tobbes mamma) att prata med så var det kul med en tredje part. Ett tag så var det ända upp till 7 parter i det lilla utrymmet i källaren som vi höll på att måla. Tobbes mormor och morfar som var och övervakade läget, Tobbe och Benke (Tobbes pappa) som kollade in pannan, Malin som va nere o tjötade med oss och så såklart jag och Berit.
Imorn blir det en lugn dag med take på hur helgen varit, sen på kvällen blir det självklart lite fix i huset.
Vi väntar nu på att Gry ska somna för att vi är lite naniga och vill också sova. Renovering tröttar ut en helt totalt, det har aldrig varit så skönt att duscha som när man kommer hem efter en dag i slipdamm och målarfärg

Inga kommentarer: