torsdag 2 oktober 2008

Lite sur men ändå lycklig...

En del av en vägg som ska rivas
Ett öppet kylskåp
Här ska vi få in en frys är det tänkt
Ja nu är det ju så bra planerat att vi inte har några kanaler längre... Tobbe sa upp boxern för att vi ska skaffa parabol (för att han skulle få se fler matcher på canal+) och nu så har vi ju bara 1:an 2:an 4:an och 6:an. Skitkasst!! Jag missade ju lyxfällan ikväll o får kolla på jobbiga Idol med den töntige Johan heller vad han heter. Jag är fortfarande helt övertygad att han lurat folk, jag tror inte han är 16, snarare 13-14. Förstår inte det braiga i honom, han har gula tänder, sjunder dåligt och ser allmänt mesig ut. Flickidol?? Om Gry skulle ha en såndär som flickidol så skulle jag skämmas
Och nu är det en lite halvkass film på 6:an, Stelth tror jag den hette. Lite dålig faktiskt, ganska förutsägbar.
Lillan somnade precis, vi som nästan hoppade av glädje igår blev ganska besvikna när grynet inte ville käka nåt ur flaskan ikväll. Fast hon kanske helt enkelt inte var hungrig.
Sitter här o planerar vårat liv lite nu. Framtida barn och vilken färg vi ska ha i källaren. Stora diskutionsområden vill jag lova. På det ena området är vi väldigt överens, det är värre med det andra. Ni kan ju gissa vilket, kom på att det inte är så lätt, men jag låter det vara osagt.

Nu till huspratet!!!
Vi fick nycklarna idag, jag är lycklig och jag ser bara hur jag ska göra massa saker och vilka vi ska ringa och vad so ska inhandlas. Tobbe såg bara allt jobb när vi kom dit, han blev trött i huvet och sa "Nu åker vi hem och fortsätter imorn". Ska ju också tillägga att detta var EFTER han råkat riva ner kakel i badrummet på övervåningen.
Det var såhär: Jag upptäckte när jag givk in på toan att en kakelplatta saknades på väggen, den låg på handfatet för någon hade väl sett att den höll på att ramla ner. Jag gick då fram till hålet i väggen och kände lite försiktigt på de kringsittande plattorna varpå Tobbe utbrast "AKTA!! Riv inte ner dom nu!" Så jag gick försiktigt därifrån, då kommer väl klanten själv fram och bankar på väggen, för att se hur väggen kändes antaglligen. Va tror ni händer då?? Jo 6 st plattor till ramlar ju ner och kraschar sönder på golvet. Jätteroligt... Så jag kanske får mitt nya badrum tidigare än jag tänkt mej... Wohoo!! Vet ju redan hur det ska se ut...
Vi får väl gå o lägga oss i tid ikväll för imorgon blir det fullt öspå ringandet och ärendespringandet och planerandet.
Får väl se när jag hinner skriva nästa gång.
Natti natti

2 kommentarer:

MarieMalinMichaela sa...

Allt är så spännande!! Kunde du ens sova inatt, det hade inte jag kunnat, din man har mycket att tänka på nu, men det kommer bli så fint!!

Anonym sa...

åh va roligt!! så spännande! måste komma ut i helgen å kolla om ni ska vara där nåt, hehe men det anntar jag! =) puss malinvigg