onsdag 16 november 2011

Tryck över bröstet...

Men så allvarligt är det inte.
Det är bara nyopererade Sonja som ligger nästan uppe på halsen och spinner samtidigt som jag blir helt hårig för hon fäller så himla mycket.
Mycket mysigt är det i alla fall.
Tur också för den delen eftersom vår pellets fortfarande inte blivit levererad coh nu när det är minusgrader ute så räcker inte kaminen riktigt till för att värma upp.
Känns lite smått snordyrt att sätta på elen också.
Så just nu sitter jag med datorn i knät och Sonja över bröstet vilket betyder att fötterna är som isbitar. Filtarna är mina bästa vänner på kvällarna nu för tiden.
Idag är jag egentligen på jobbet, men blev lite ledig istället.
Får väl kalla det för Jour...
Vad gör man egentligen när man är helt ensam?
Har aldrig varit själv sedan 3½ år tillbaka. Lite märkligt faktiskt. Sitter hela tiden och har ett öra redo för att lystna efter barn som sitter på Toa eller vaknar från sin tupplur eller som vill ha äpple/morot/banan/knäckebröd.
På helspänn kan man kalla det. Måste slappna av och tänka på mej själv en stund.
Snart kommer Tobias hem och då är jag inte ensam längre och då lär väl inte detta inträffa igen förrän barnen börjar skolan...
Nu blev jag stressad över det istället.
Jaja jag lägger mej väl en stund på soffan och vilar...
Bara för att jag kan!


Inga kommentarer: