torsdag 10 november 2011

Sjukstuga!

Ja det är inte roligt när barnen blir sjuka...
Leon har haft feber i några dagar lite till och från. Tobias har varit hemma med honom, Gry har varit på Förskolan som vanligt och jag har jobbat.
Idag var jag ledig som tur var (okej inte hela dagen, men vad gör man inte för sina vänner?)
Vaknade med ett ryck då Gry sov i vår säng och jag helt plötsligt hör henne hulka och kräkas.
INTE MAGSJUKA!!!
Tack  och lov så var det inte det.

Lilla stumpan hade väldigt hög feber och därför reagerade kroppen på det sättet.
Det är så jag tolkat det i alla fall.
Stackars Gry har alltid så dåligt samvete efter hon spytt.
Ber om ursäkt stup kvarten och hon satt länge i soffan och ville ha spannen nära även om hon inte mådde illa.
Min mamma kom och hälsade på mig och mina sjuklingar och hade varsinn present med sig till dem.
Gry gick först då med på att ta alvedonen som jag blandat ner i saften.
Mormor är alltid bra!

Efter lunch var mamma/mormor tvungen att åka hem då hon skulle jobba.
Stackars Leon blev helt förstörd!
Ett par minuter senare öppnas dörren igen varpå Leon tror att mormor kommer tillbaka.
När han såg att det var pappa som kom blev han ledsen igen.
Trevligt välkomnande...

Inga kommentarer: