måndag 21 november 2011

Renovera mera!

Japp nu tog vi tag i det på allvar.
Rev upp golven även i barnens rum och satte igång.
Ja... Bilderna talar för sig själv...


 Där det saknas en bräda så har det en gång funnits en vägg som de tydligen inte tyckte de behövde fylla igen.
Vi gjorde det nu.
Tror huset blev glad på oss, nu slipper det ha massa onödiga hål i sig.
När jag skriver vi och oss menar jag egentligen Tobias, pappa och svärfar.
Pappa skrattade åt mig när jag kom upp med arbetshandskar och hörselkåpor för att städa och riva tapet. Jag tyckte det däremt var ganska skönt med lite tystnad.

 Där satt jag och rev minuten efter kortet togs. Lägg också märke till hur tapetfritt golvet är...

"Vi" har tapetserat med en väv som sedan ska målas i den självklara färgen Rosa på Grys rum.
Sen har Jag valt en turkos och en grön färg till Leons rum, fast mer åt det pastelliga hållet.
Golven har slipats och ska nu bara oljas in och sen är det ju det här med lister...
De ska ju också komma upp.
Gry tjatar om sitt nya rum hur mycket som helst.
Hon vill komma in där nu, i sitt nya rosa rum.
Det är ju hennes gamla rum, fast det är rosa...
Hon sa till och med nej till en Hello Kitty tapet för att väggen skulle vara rosa...

1 kommentar:

Anonym sa...

Hejsan,
vad härligt att göra om. Det skulle vara roligt om du vill visa upp ditt projekt på Byggla.se. Är du intresserad kan jag erbjuda en morot. Vi har även en golvtävling och badrumstävling som pågår just nu. Maila mig på vendelabyggla@gmail.com så berättar jag mer!
/Vendel