måndag 7 november 2011

Mycket nu!

Jobbet tar mycket tid just nu...
Men jag älskar mitt arbete!
(Jeanette tro inget annat)

Imorgon är det först arbetsdag från 9-18 och sedan åker vi frisörer upp till Göteborg för att gå på kurs. Är hemma tidigast 23.
Skulle egentligen på föräldrarmöte på barnens förskola för att se lite vad de gjort under terminen och träffa andra föräldrar, men jag antar att jag framöver kommer få fler chanser att gå på föräldrarmöte.
Tobias får gå själv denna gång, om vi har barnvakt förstås.

Dagen efter det, onsdag, är det likadant.
Arbetsdag från 9-18 och sedan kurs uppe i Gbg.
Men en annan kurs denna gång.
Hemma vid 23 även denna dag.

Barnen blir lite lidande käns det som, de har nog fortfarande inte vant sig vid att mamma är borta såpass länge och ofta. Det kanske bara är mitt mammahjärta som blöder lite då jag inte får träffa dem så mycket dessa dagar, kanske är det inte så jobbigt för dem?

Men man får glädja sig med att Tobias går i skolan och har möjlighet till att vara med dem destomer.
Dessutom trivs de extremt bra på sina respektive avdelningar på sin förskola.
 Och bara det är ju skönt, att det inte är bråk och skrik varje dag man lämnar.

För övrigt blir det förmodligen en lite jobbig natt för vår lille prins.
Tänderna spökar och alldeles nyss vaknade han och var ledsen, gnagandes på sin napp.
Lite alvedon och vi hoppas att han kan sova sig genom natten ändå.

Morgondagen bjuder, som sagt, på jobb för min del. Men barnen ska bli fotograferade på förskolan och sedan kommer farmor och hämtar de små änglarna eftersom Tobias har en obligatorisk kurs nere i Halmstad, som de måste ha gått för att få gå ut på praktik. 

Imorgon blir en lång dag, så det är bast att gå upp och sussa...
Natti natti!

1 kommentar:

Sigrid sa...

Vad roligt att du har börjat blogga igen:)