söndag 13 november 2011

Ensam på farsdag framför brasan...

Just nu sitter jag här nere i min älskade gungstolsfåtölj och värmer mig framför brasan.
Tobias har så duktigt byggt ett pelletsförråd nere i källaren tillsammans med sin, numera mustachfria pappa.
Det är bara det att det ska sprutas in pellets från en lastbil, bulkpellets, och i skrivande stund väntar vi på just den lasten.
Två veckor skulle det ta innan de kom. Ja just det TVÅ VECKOR!!
Jag är en frusen person i vanliga fall, det blir inte bättre nu när vintern börjar smyga sig på och den enda värmekällan som kan utnyttjas är braskaminen i TV-rummet.
Gaah! Jag tror att mina fötter snart trillar av!

Kalkonmiddag igår hemma hos svärföräldrarna.
Alltid lika gott och alltid lika mysigt!!

Gry kom ner för en liten stund sedan. Hon kollar på barnprogram i vårt sovrum.
Sa till sin pappa "Mamma kan hålla ett öga på ditt glas så kan du följa med mej upp och kolla på Scooby-Doo. Det är lite läskigt."
Tobias kunde inte annat än att följa med upp.
 Men han började laga mat för en stund sen och tack vara Scooby så står det projektet stilla.
Får väl ta mej i kragen och arbeta i köket då...

Farsdag är det ju idag!
Vi har firat pappan i huset med kaffe på sängen och god lakrits.
Vi var inbjudna på brunch hemma hos mina föräldrar 11.30 satt vi vid bordet med plättar, ägg, bacon och massor av annat gott!
Hotellfrukost av rang helt utan att vara på hotell!
Sjukt gott!!

Sen åkte vi hem och bara tog det lugnt...
Bra Söndag får jag säja!



Inga kommentarer: