tisdag 9 november 2010

"Vi är nu ägare till 2 bilar"

Ganska skönt att få det messet när man sitter på Gesällutdelning uppe i Gbg!
Först drog jag med mej Malin och Malin upp till Göteborg för att jag skulle slippa åka upp själv. Skulle nämligen hämta ut mitt Gesällbrev som jag tog för 2 ½ år sedan.
Typiskt mej, jag hade inte skickat in papprena så jag kunde inte få det förrän nu.
I vilket fall så har jag en konstig tendens att få väldigt ont i huvudet, nästan som migrän, när jag är riktigt riktigt trött. Kanske inte så konstigt...
Men det fick jag i alla fall igår under de 4 timmarna vi satt i Konserthuset för att få ett stort vitt kuvert innehållande detta viktiga "diplom".
Efteråt bestämde vi oss för att åka till McDonalds för att vi inte ätit något under kvällen. Tog två bett och sen mådde jag så dåligt att jag var tvungen att lägga huvudet på bordet en liten stund. Kom fram till att jag inte kunde få i mej något mer. Så vi åkte mot Varberg så fort de andra käkat färdigt.
Somnade direkt när vi körde på E6 och vaknade när vi körde av igen.
Undrade i min yrvakenhet varför dom svängde av redan.
Det visade sig att vi var framme!
Kommer hem och där står skönheten.
En grön-metalic V70
Född -02
Men jag var fortfarande illamående och väääldigt trött så jag kollade bara lite snabbt på den och gick in till min lilla familj som satt/låg och halvsov på soffan.
Slängde mej på kudden bredvid Gry och slockna direkt.
Tobias väckte mej 00.30 och frågade om jag ville komma upp och lägga mej i en riktig säng.
Ja tack, där finns ju täcke, inte fel när man fryser.

Före utdelningen:
 Efter utdelningen:
Ser ni någon skillnad?
Ledtråd:
Det är vitt, fyrkantigt och jag håller det i händerna.

Inga kommentarer: