onsdag 17 november 2010

Träning...

Jag har alltid sett mej själv som en sportig tjej, hyffsat vältränad och med bra kondis...
Men icke!!
Blev till sist trött som en gris och svettig som en gås samt röd i ansiktet som en kalkon.
Var på jympa eller gympa eller hur det stavas...
Husmorsgympa som det så "roligt" kallas.
Kommer ihåg när man följde med mamma på det när man var liten och nu är man där själv.
Nu är det dock destomer Aerobic inslag. Inte min grej!
Hänger inte med alls.
Kordinationen är inte på topp.
Men jag ger inte upp, hoppas på att det blir bättre med tiden nu när man vet ungefär vilka steg som annvänds.

Det var i vilket fall skönt att röra på sig igen. Dock var det inte riktigt som jag kom ihåg det. Men man har ju trots allt fött två barn sen sist, så det är väl inte så konstigt såklart.
Har träningsvärk i magen!
(det är ju värst andra dagen, så imorn borde det ju börja gå över eftersom jag tränade i måndags.)
Det bli till att sätta igång ordentligt inför beach 2011.
En nybliven tvåbarnsmor har ju inte direkt ett sexpack på magen...

Nån gång kanske...
I mitt nästa liv...

1 kommentar:

Jonna&Elsa sa...

kanske ska ta och kolla upp den där herrn då, för man ska ju inte gå med värk för länge ... aj aj aj ...

Åh, jag vill också börja träna nu. NU. Var går du någonstans? På friskis !? Hoppas!

Puss gums