torsdag 25 november 2010

Sovmorgon

Även om den var ofrivillig...
Jag och Tobias brukar gå upp samtidigt  när Gry ska till dagis.
Det är en lagom tid att gå upp mellan 7-7.30 om hon ska vara på dagis 8.45.
Vi hinner mysa lite, Leon hinner äta i lugn och ro, Gry hinner vakna såpass så hon kanske kan äta ett par skedar yoghurt (mer äter hon oftast inte) och vi kan (ibland) klä på oss allihopa utan att det blir för mycket tjat.
När man vaknar och tittar på klockan och den står på 8.20 blir man lite stressad som ni kanske förstår. Eftersom vi alla försovit oss så var ju naturligtvis Tobias också stressad till jobbet och hade inte tid att hjälpa mej inför dagis nu när vi var så sena. Så allting gick i racerfart.
Inget daltande med av- och påklädning utav Gry. Hon fick kolla på bollibompa och höll sig väldigt lugn tack vare det.
Det som tar tid på morgnarna är allt tjatande har jag kommit fram till.
Det är vid avklädning av pyjamas, byte av blöja, påklädning av dagiskläderna, ätande, borstande av tänder, påklädning av ytterkläder, inhoppande i bilen.
Ja det är allt som ska tjatas på.
Varje morgon!
Dock slipper man tjata när vi ska gå in till dagis och klä av ytterkläderna där inne. Nej det går fort som attans!
Man är lite trött i huvudet när man kommer hem igen med Leon efter det.
Måste göra massa grejer. Bära upp all tvätten, bädda nytt i sängarna, diska lite.
Samtidigt ska jag också hinna äta, duscha och gosa så mycket jag kan med Leon.
Ibland önskar man att man kunde klona sig lite.

1 kommentar:

Sigrid sa...

Fast det är inte icas kalender som börjar första advent utan bamsekalendern! Jag gillar verkligen icas kalender, så nu håller jag tummarna inför onsdagens öppning att den håller måttet även som vuxen :p Krams