måndag 1 november 2010

Tillåtet!

Vi fick ett bra besked från banken...
Nu ska jag bara spara ihop stålar till min nya vagn som jag vill ha.
Tror dock att jag inte kommer lyckas med det. När man är en familj med 1 mammaledig, 1 arbetande, 1 barn som går på dagis och 1 som äter (svin)dyr ersättnig så är ekonomin ganska ansträngd redan.
När man då köper sig en andra bil och har hundra smågrejer man vill göra i huset plus att julen kommer med ganska raska steg så ligger en ny barnvagn ganska långt ner på priolistan faktiskt...
Speciellt när man redan har en fungerande, även om den är tung som bly att köra så uppfyller den ju ändå sitt syfte. Vi kommer framåt och ett extra plus är ju då med lite styrketräning som följd.
Men jag kan inte se det positiva kl 8:45 i ösregn, fast det hade jag nog inte gjort vilken vagn jag än kört.
Vill ha en sånhär jue!
Smidig liten kärra det där...
Finns massa begagnade på blocket (där vi köpt 2 av våra 3 vagnar då den tredje ärvdes)
Vi tycker om blocket.
Ekonomiskt och Miljötänkande

3 kommentarer:

Charlotte sa...

Jag var precis inne hos Johanna och läste att hon ska sälja sin...

http://johannaandthefamily.blogg.se/2010/november/till-salu.html#comment

Lina Gson sa...

Tack för tipset Charlotte!

Jossan sa...

Ligger en på blocket här i Varberg :) Min kollega som säljer sin. http://www.blocket.se/halland/Tjejkord_Vibe__Phil_Ted__30434797.htm?ca=20&w=1