onsdag 9 juni 2010

Rabarber

I söndags plockade jag in alla våra rabarber!
Hur mycket tror ni att det blev?
Jag kan berätta... 
7,5 kilo!!!
Allting ligger inte här nedanför, för 3 kg gick till saften...
Jag och Anneli skalar och delar rabarber och citroner till saften...
Klockan var inte så mycket, plus att det var en söndag så ni behöver ju inte döma oss utseendemässigt iaf.
Nu står saften och droppar av i köket medans jag ska dammsuga.
Sen ska det hällas i 3kg socker och röras om...
Redan nu luktar det hur gott som helst!
Ganska skönt att ha frysen påfylld med 4,5kg rabarber dessutom.

1 kommentar:

Jonna sa...

Alltså Gry är så otroligt söt, man vill ju bara äta upp henne, haha (lovar att jag inte ska göra det). Snacka om att det hade varit mys att ligga på bb samtidigt, vi kan ju hoppas på det (: ja, men du, den där fikan kan vi väl ta på hmm måndag !? Jag kan, kan du? Förresten, sicken fin mage du har! Puss och kram