tisdag 22 juni 2010

I kärleksparken med Malin...

Igår var det MVC besök som stod på listan. Allting var som vanlig helt perfekt med värden och grejer, lägger tyvärr inget på minnet längre för man är visst inte lika engagerad andra gången som man var första... Minns i alla fall att måttet på magen var mindre än med Gry i denna vecka och att hjärtljudet var snabbare denna gång. 150 låg det på. Gry låg mellan 130-140. Det enda som oroade barnmorskan var mina åderbråck på benen. Hon förklarade att det är väldigt viktigt med högläge och helst stödstumpor. No big news! Sen skulle jag också hålla kolla på dom så de inte blev feber i dom eller att jag fick ont eller nåt sånt för då kunde det vara en propp. Risken var visst större nu när man är Gravid...
I vilket fall så träffade vi Malin både innan och efter det förträffliga besöket...
Vi gick till Ströget och käkade sen upp till kvantum för att köpa fika att ta med oss till Kärleksparken.
Jag hade lovat Gry glass men när jag och Malin tog fram våra bakelser så trodde Gry att moussen på toppen var glass så hon va jättenöjd med att få äta upp den...
Sen var det gunga som gällde!
Men som synd var så tog vi med oss regnmolnen till parken så det blev inge vidare långvarig vistelse. Plus att Gry blev lite skraj för däckgungan och ville efter det bara sitta i mammas knä... 
Hon var väldigt trött för bara några minuter senare somnade hon i bilen...

Inga kommentarer: