tisdag 22 juni 2010

Lavendel

har blivit min nya favoritblomma.
Lavendel och Pioner
Jag älskar dom!!
Jag har än så länge två lavendelplantor som står i varsin sinkspann på trappan här hemma. Blir lika glad varje gång jag ser dem nu när det börjat blomma lite också.
Det händer ju mer i vår trädgård
Baksidan är numera helt uppgrävd och utslätad.
Det ska bli plattsättning och massa grejor innan midsommar... 
Ska bli så skönt att få en fungerande baksida! Alla gamla växter är borta. Inkl allt ogräs! 
Gott gott gott!!
I går var Tobias kusin Marcus här och fixade underarbetet tillsammans med en kompis, och så Tobias själv såklart. 
De hade världens bästa publik. Fröken Gry och hennes mamma. Någon måste ju se till att de sköter sig.
Men hela trädgården ska ju inte bestå utav gräs och plattor. Jag har fårr min egna lilla hörna med pallkragar att så lite smått och gott i. Får väl se hur det blir  med dom...
Just när jag tog denna bilden var det väl inte som mest välpillat runt om kragarna. Men när det är nyklippt och så så är det väldigt mysigt. Lite jordgubbar, lite rabarber, gräslök, smultron och experimentet att så dill och persilja i början av Juni. I den sisat kragen har jag faktiskt inte sått någonting. Den får vänta till nästa år. Det blev lite sent att börja så och greja nu tyckte jag....

Inga kommentarer: