onsdag 12 januari 2011

Tröttdag!

Nu är jag jättetrött...
Kanske inte så konstigt med tanke på att klockan snart är 23.
Kanske borde gå och lägga mej, men jag kanske egentligen borde ta en dusch.
Ja duschen borde jag ju ta eftersom håret ser ut som ett smörpaket, men det är så tråkigt att vakna imorn och håret inte alls är med på noterna.
För jag ställer mej nämligen inte och blåser håret när båda barnen ligger och sover.
Tacksam är jag att Leon sover hela nätterna, för Gry gör det ju inte.
Nu är det visserligen inte så farligt, men hon brukar vakna vid 1-tiden gråta och ropa efter mamma.
Här om natten hände dock en sak som aldrig hänt förut.
Lilltjejen vaknade vid 1-tiden och väääägrade somna om. Tror klockan var 4 eller nåt när hn äntligen kom till ro, eller ja hon skrek väl sej till sovande stadie kan jag tänka mej.
Maktlöshet kan man kalla det.
Grät, skrek, slogs, rev, sparkade ja hon gjorde i princip allting för att INTE somna.
Frågade henne om hon hade ont någonstans, men icke.
Dagen efter var vi på BVC med Leon.

Väger nu 7.3kg min stora pojke!
Gry hade tappat sitt fiskespel på foten och fick en stor (ursäkta) varblåsa eller nåt på stortån. Passade på att få den (ursäkta igen) tömd när vi ändå var där. Hon blev helt tokig och fick ett frispel på allt och alla. Mest på plåstret som satt på tån.
Efter det somande hon helt slutkörd i vagnen.
Sedan dess har hon varit som hon brukar...
Varet har dock kommit tillbaka i tån. Men jag får inte ens titta på den och orkar inte bråka. Det lilla jag sett ser fint ut och sålänge hon inte har ont så håller jag bara lite koll.
Eller vad tror ni?

1 kommentar:

emma sa...

Så länge tösen inte klagar över att det gör ont o det ser fint ut så är det nog bara att vänta ut det tror jag... Är nog inget att oroa sig för!:)