söndag 27 september 2009

Söndagen efter två fartfyllda kvällar

I fredags var det jobb som gällde i princip hela dagen, eller ja, jag fick ingen lunch och då kan ni ju tänka er att dagen gick ganska fort eftersom man inte fick någon som helst vila emellan kunderna, men jag tycker om att jobba så. Speciellt när man har jobbarkompisar som sitter i samma stressade situation men ändå lyckas vi hålla varandra uppe och glada hela tiden. Det behövs när allt inte alltid går den vägen det bör gå. I vilket fall så var det planerat att vi skulle ha en tjejkväll hos Malin. Och så blev det. Mycket mysigt med dumle, pizza och drinkar! Senare blev det cykeltåg ner till laStada för lite mer dricka på Cheers&Beers.
Händer ju inte så ofta att man träffar sina tjejkompisar på det sättet, tror det var första festartjejkvällen vi haft ihop på allvar sen Gry föddes. Och ärligt talat så blir det roligare när man inte gör det så ofta. Helt klart efterlängtad kväll som blev lika mysig som berusad!

Vaknade vid 10 lördag morgon av att Tobbe kom och väckte mej. Skönt att vara ledig en lördag då och då. Hade ingen el när jag vaknade, kändes konstigt att inte få slänga sej i soffan och sätta på en film eller bara glo på TV dagen efter så. Men som tur var så kände jag mej inte så värst bakis så jag och Gry gick bort till Munkagårdsskolan som fyllde 25 i år och hade lite marknad och uppvisning av saker de får lära sej när de pluggar, som att styla en kalv och såga ner ett träd tex. Spännande...
Sen kom mina föräldrar och hämtade lillan för att de skulle vara barnvakt men också åka upp till Gbg för att kolla på fotboll och då fick Gry följa med dem. Helt plötsligt satt jag helt ensam hemma, Tobbe var ju och tränade... Kändes jättekonstigt och jättetyst.
På kvällen åkte vi ett helt gäng till Sibbarps byggdegård för att festa lite mer. Tobbes kusin har fyllt 40 och hade med sin kompis lite partaj för släkt och vänner. Hur kul som helst och när bussen tog oss tillbaka till Tvååker så gick vi på efterfest hos Ola och Michelle. Ganska lugnt men lagom.
För första gången på flera år sås ov vi till klockan var ett idag. Men det behövdes nog för jag mådde inte ett dugg dåligt idag heller. Nu saknar jag Gry så mycket att jag nästan spricker. Ska dra upp Tobbe ur soffan så jag kan få mysa med henne!!!

Inga kommentarer: