måndag 24 augusti 2009

Titta vad jag hittade!!

Kolla mina fynd jag gjorde på loppisen i söndags. 10:-styck
Det stod Bra Bohag på en "lapp" under så jag gick in och sökte på tradera efter det. Hittade en katalog därifrån från 1959-1960
Ser ni den gröna stolen på sid nr 2?? Det är ju en likadan som de jag köpt fast med ett annat tyg såklart. Häftigt tyckte jag att just den sidan var uppslagen på ett utav korten som säljaren tagit! För övrigt så tog vi bort det rutiga tyget som är med på det kortet vi tagit, där under fanns ett rött tyg, det passar bättre in här hemma hos oss, fast det var dammigt och slitet så vi får se om det blir en omklädnad eller om vi kanske dammar av det röda och låter det vara... Va tror ni annars om ett svart imitation av skinn?

2 kommentarer:

Charlotte sa...

Svart skinn tror jag blir kanoners!

Lina sa...

haha nu är hon allt beten av loppis och fyndchanser. Askul! Det är roligt att se vad man släpat hem också och göra efterforksningar på det. Skulle vara kul artt se domk röda men tänk vad snygga dom hade vrit i svart skinn.

Grattis till dom fina fynden.


kram