tisdag 25 augusti 2009

Dagen tisdag...

Har funderat ganska länge på vad jag ska hitta på med min pärla idag... Men Gry har inte mått sådär jättebra. Tror att det kan bero på de två hörntänderna som bryter igenom nu. Så vi har faktiskt bara hållt oss hemma för det mesta. Skulle till affären imorse iofs, tänkte lämna en sak hos Grys farmor. Just som vi var på G ser vi henne cykla förbi oss. Jädrar, tänkte vi, vart ska hon nu? Det visade sig att hon var på väg till sina föräldrar för att hjälpa dom med lite grejer... Vi gick också dit och fick kaffe o kaka. Gry drack inget kaffe, men hon gav mej en ganska bra anledning till att baka pepparkakor till jul, för det kan hon verkligen mala i sej. Och Sven var inte sen på att langa dom till henne heller.
Pappa var här och bjöd på lunch från Korv mé Mos. Hade precis lagt Gry i sin säng efter jag fått väcka henne mellan tuggorna så att hon åtminstone skulle få i sej lite mat. Hon var en trött lite soldat.
Under lunchen berättade jag för pappa att jag fortfarande hade ont i min gom, sa det till dom i helgen också. Pappa fick för sej att jag hade skörbjugg, men efter att jag läst om det så tyckte jag att det inte lät så troligt. Men vem vet...
När Gry fortfarande sov kom Marie och hennes dotter Ida hit med lite fika. Det var mysigt men precis när Gry äntligen vaknade så började lilla Ida bli nanig och de åkte strax där efter.
Sen dess har jag och Gry bara gosat, nu börjar hon bli lite trött. Inte konstigt, honj var precis med sin mamma och pappa i källaren för pappa skulle lära mamma att sota pannan. Sånt tar på krafterna, nu vill hon visst ha lite hjälp med att gå en sväng, för det gör hon än så länge inte själv, går alltså. Men vilken dag som helst, för hon kan ju, det är bara det att hon är lite feg.
Nu när jag läser det så känns det som att vi ändå hittat på ganska mycket för att vara en lugn dag. Imorgon ska jag jobba 14-18 och gry ska vara på dagis 12.30-17.30. Jag lämnar, Tobbe hämtar. Jämnställt hem får jag lov att säja.

2 kommentarer:

MarieMalinMichaela sa...

Ta hand om er nu nar jag inte e hemma, kommer snart och halsar pa mina tjejer:) Love fran solen och lilla mig:)

Charlotte sa...

Har lillan börjat på dagis, vart är hon då?