onsdag 26 augusti 2009

En myskväll i köket...



En dag när vi fått in lite fina blommor på bordet och vi hade myst till det lite extra så såg det ut såhär i vårt kök. Nu mera gör det det varje kväll. Minus blommorna för de vissnade. Skåpet har vi fått utav min kusin. Passar in där helt perfekt.
Ett gammalt 70-talskök som vi bara älskar, men gett ett litet lyft kan man säja... Arbetsbänkarna var förr laminattäckta skivor, nu är det ekskivor. Luckorna var mörkt lackade träluckor som var jätteslitna, nu är de sprayade svarta. Alla vitvaror är nu gråvaror dvs. rostfria. Jag älskar mitt kök!
Det enda jag stör mej lite på är de fula kakelbilderna. Hade jag hittat något snyggt som passat in i vårt kök hade jag att upp det över dom, men än så länge tycker jag att varken svarta kakelklistermärken eller röda för den dlen passar in. Jag bli galen om jag tittar på det och det inte är jämt runt hela, visst man kan sätta vita, men då blir dom vita mycket vitare än de andra vita. Krångligt det där...
Någon som har nåt bra förslag på fina mönstrade kasnke?

2 kommentarer:

Charlotte sa...

Så fint ni har det i köket!

Albin kommer att börja på dagis efter han fyllt 3, i november på Fastarps föräldrakooperativ. Vi har ju vårdnadsbidrag tills han är 3 och då känner vi att vi vill utnyttja det klart innan han börjar.

Anonym sa...

hej! häftig tapet i köket o häftigt att våga (!) sätta upp den :D