lördag 5 februari 2011

Snygg jag är nu!

Ja i håret alltså!
I torsdags hade jag och Jennifer bestämt att vi skulle fixa till mitt hår eftersom jag hade si sådär 4 cm utväxt.
När jag väl kom fram, efter att ha lämnat Tobias på sitt jobb (läs personalfest) fick jag mig en glad överraskning!
Även Jeanette och Hanna skulle stanna kvar och bli finare än de redan var!!

Jag citerar från Pausbloggen:
Det bli sällan som man tänkt sig ;).......
Fyra timmar senare hade vi både hunnit med en hårförlängning, färga bryn, fransar, blondera, färga och klippa.
Allt detta genomfördes under ett fyra timmars skrattanfall...

Precis när jag skulle börja på sluttampen på Hannas hår, då ringer Tobias från Grappa och säjer att det är kaos hos hans mor och far där barnen är. Gry var ledsen och Farmor Berit skulle åka o jobba.
Gry var i och för sig mest ledsen för att Berit skulle åka.
Men när jag kom fram efter att bara släppt allt inne på jobbet, då ville Gry inte ens åka där ifrån.
Dock tyckte nog farfar Benke att det var ganska skönt att jag kom så han inte var ensam med båda om någon blev ledsen igen.
Jag tyckte också att det var skönt eftersom klockan började bli mycket och Gry skulle till dagis dagen efter då också gå upp ganska tidigt.
Eftersom jag var ensam hemma sen när jag kom hem så måste jag lägga Leon först. Men han var pigg som en liten mört och ville inte alls sova. Klockan blev nog 22.30 innan båda somnat. 
Ganska roligt för de somnade exakt samtidigt.
Leon i min famn och Gry med benen i mitt knä här i soffan. 
MYSIGT!
Jobbig var det dock dagen efter när Gry inte alls ville gå upp.
Inte konstigt att lillan var trött inte.
Men hon var inte lika trött som sin pappa inte...

Inga kommentarer: