tisdag 8 februari 2011

Smutsigt!

Vårt hus känns som en enda stor dammråtta just nu... Det blir ju inte bättre av att solen står på så man ser minsta lilla dammkorn som finns...
Men nej idag blir det städning.
Får se hur mycket man hinner med med båda barnen som vill ha uppmärksamhet hela tiden.
Får göra så gott man kan helt enkelt för i detta står jag inte ut längre.
Jag tror inte att det finns någon i hela världen som skulle kalla mej pedant när det gäller städning.
Men nu för tiden, tro det eller ej, så har till och med jag en gräns för hur stökigt det får bli.
Grys leksaker åker upp på hennes rum. De är överallt här nere.
Det kommer alltid ner nya varje dag.
Som hon förmodligen inte kommer leka så mycket med ändå.
Annars så har både natten och morgonen varit väldigt lugn, frånsett att jag fick gå upp och hämta Gry inatt, vilket jag inte behövt göra på ett tag nu. Men det lät ju ganska mycket i huset på grund av vinden såklart!
Leon står i sin gåstol och Gry kollar på Musses klubbhus. Vi kan bara kolla på film eftersom de vanliga TV-kanalerna inte funkar. Inte ens de Norska idag.

Någon som kännt av stormen i natt?

1 kommentar:

Anonym sa...

Trodde taket skulle flyga väck, men det klara sig! ;) Till och med alla krukor och annat står kvar, så så farligt kan det nog inte vart.. Mest läskigt att höra på tycker jag... Kram Frida