söndag 12 december 2010

När glömskan besegrar en välplanerad mamma...

... okej nu tog jag i!
Välplanerad är inte det rätta ordet.
Jag glömmer allt som oftast något när vi åker iväg.
Men vissa saker är standard.
När det gäller Gry är det nu för tiden endast gossarna och vovven som ska med. Ibland får hon för sig att hon ska ha napp också så för fridens skull är det bäst att den också är med, även om hon för det mesta bara har den i handen.
För Leons räkning är det nappen och Grodan som ska med.
Allt det där, och lite till, fanns i väskan när vi lämnade hemmet för lite pepparkaksbak hemma hos mina föräldrar inne i stan.
Allt och lite till var det ja...
Till standarden hör ju såklart också blöjor, våtservetter och mat till Leon.
Vad upptäcker jag när Leon börjar gny för att magen är tom?
Jo flaskan är inte med!!
Har aldrig glömt den förut!!
Vad gör jag nu?
Frågar Gry om hon plockat ur den.
"Ja." svara hon
(Jag upptäcker vid hemkosten att det i själva verket är en stressad mamma som inte ens tagit den ur köket)
Pappa/morfar drar snabbt som attan på sej ytterkläder och går bort till affären.
Typiskt nog har inte Kvantum den flaskan Leon brukar äta ur.
Pappa köpte en annan som verkade funka lika så bra.
Mat som mat tänkte väl den hungriga lillprinsen.
Slutet gott allting gott!!

Inga kommentarer: