onsdag 19 maj 2010

Sommar??

Jag har alltid blivit uppfostrad utav min mor och far att man inte ska ta av sig jackan för tidigt på året, även om det är 100 grader varmt och man springer runt och leker som en dåre. 
Jackan ska vara på!
Men idag när jag kom till dagis så hann jag ta av Gry jackan och mössan innan Inga-Maj kom och mötte oss i hallen. Hon sa att de ändå var ute, då svarade jag att då kanske jag inte behöver ta av henne.
Inga-Maj tittade helt konstigt på mej och sa "Men hon kan ju inte ha på på sej jackan när det är såhär varmt ute"
Jag trodde att dagis var som mina föräldrar, hellre för mycket kläder än för lite. Men men, jag håller iofs med. Hade inte heller orkat leka i denna värmen med tröja och jacka... Våren är dock lite lurig, helt plötsligt kan det komma en iskall vind och vipps så är hela dagis dödssjuka!

Jag och min mage ska ta med oss skottkärran bort till Granngården och köpa jord. Mamma sa att eftersom vi hade så mycket bra matjord här hemma redan så behöver vi inte köpa, men nu när landen har stått ett par dagar så har jorden sjunkit ner så himla mycket, sen är det lite mer näring i den jorden man köper på påse med... 
Den kostar ju ändå inte många kronor...

Sen blir det jobb...
Tjena moss!!

2 kommentarer:

MarieMalinMichaela sa...

Nä, klart jag inte kan ha en trasig väska och jag har ju bytt nu, men känns lite tråkigt ändå! Hade gärna hjälpt dig i dina land idag, men måste ju vara i skolan och bli lite bildad också, sista föreläsningen idag, sen är det bara seminarium och examinationer kvar, pirrigt!!! Ledig är jag torsdag och fredag, men då jobbar ju du och jag måste ändå plugga! Puss och kram darling!!

Jonna sa...

Äntligen skriver hon igen (: grajten! Så skönt väder idag, men som du säger, lite koll på vindarna får man allt ha (...). Hoppas du och magen mår bra, puss och kram!