söndag 27 december 2009

Uppstoppade korvar man kallar människor...

Var på socitén på Juldan och det var hur kul som helst att träffa alla vänner som man inte träffar annars. Vissa jobar eller pluggar, mest pluggar, på annan ort, andra träffar man bara inte för att man helt enkelt inte är ute lika ofta längre.
I vilket fall så var det så sorgligt att träffa vissa. Dessa små tragiska människor som man gått i samma klass som, vissa var till och med gamla ex, som inte har hyffs nog att ens hälsa. Det räcker med ett hej...
Tobias skrattade åt mej lite grann när jag väl kom hem och gapade och gormade runt om kring mej  "Tror dom att dom är så jävla mycket bättre än mej VA???" "Dom har ingenting mer än ett stort jävla studielån!!! Jag däremot har en underbar dotter, en man som älskar mej över allt annat och ett stort hus att leva och bo i!!!" "Vilken jävla uppfostran dom har! Brats som inte är NÅGONTING!!"
Där satt jag på diskbänken och drack julmust och åt en klementin som jag handlat för mina egna pengar som jag jobbat in och jumusten den hade jag också köpt... Alldeles själv!!
Tobias lugnade ner mej med ett leende och en kram och sa jag älskar dej... Men du bryr dej för mycket om idioter...
Sen gick vi upp och la oss och så sov jag hela dagen efter... Tobias hämtade Gry kl 16 hos sin farmor och farfar, då gick jag upp...

Inga kommentarer: